Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Friday, August 27, 2010

aku dibius cinta

tajuk macam gah ja. hihi. tapi aku penah dengar ceramah 'aku dibius cinta' oleh ustaz hasrizal jamil. ok la. not bad.

malam isnin lepas, aku terawih dekat masjid politeknik sultanah bahiyah. memang dia akan buat lapan, buat empat dulu pastu ada tazkirah sikit, then baru sambung balik empat. sebenaqnya malam tu aku tak plan nak pi masjid poli, tetapi untuk menghiburkan hati seorang sahabat yang tengah gundah gulana, aku ajak la dia pi jauh sikit (ala 3 kilometer ja).

malam aku pi, tajuk ceramah dia cacamerba sikit. tapi antara yang menarik perhatian dan telinga serta mata aku untuk sangat kusyuk mendengar adalah apabila dia membuka tajuk "CINTA"..menurutnya, (setelah beberapa orang ilmuan mengkaji al-quran dan mendapati) cinta terbahagi kepada 4:

1: seperti CINTA NABI NOH DAN ISTERINYA
-dimana suami masuk syurga dan sang isteri terheret ke neraka.

2: CINTA ASIAH DAN FIRAUN
-dimana isteri masuk syurga dan suami masuk neraka

3: CINTA ABU LAHAB DAN ISTERINYA
-dimana kedua-duanya masuk neraka

4: CINTA NABI MUHAMMAD s.w.t DAN KESEMUA 15 ISTERINYA
-dimana kesemua isteri dan Rasulallah dimasukkan ke syurga

Note: dimana kita dalam mencari cinta didunia ini. mana satu cinta yang kita pilih.

Aku: semestinya aku mengharapkan cinta seperti rasulallah dan isteri baginda. bahagianya..syiokkkk...erm, kawan aku kata 'kalau nak mendapat pasangan yang soleh, belajarlah menjadi solehah'..so...

......................BELAJAR........MENJADI SOLEHAH...................................

p/s: selamat berbuka jap gi...erm, arini nak balik berbuka kat kg..pastu nak kena buat solat istikharah..hihiiii..

No comments: