Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Thursday, November 25, 2010

aku HOMESICK dikala usia 25

aku tak tipu, aku homesick sekarang..

aku bukan anak manja seperti di dakwa oleh mak2 sedara, sepupu sepapat, kawan2 sepermainan and etc.. aku duduk hostel since form 1 lagi. bapak aku dah daftar aku masuk hostel since first day daftar diri kat sekolah asma dulu taun 1998. waktu tu aku cuma mampu memandang bapak aku dengan pandangan mata yang sayu tapi mulut tersengih2 konon2 suka yang amat. huhu. terpaksa doh. rumah jauh nak ulang alik. tapi wajib seminggu 2 kali bapak aku melawat aku kat hostel. aku memang akan buat2 muka menyampah bila mak sedara aku kata aku anak manja. aku tak manja la. mak aku yang manjakan aku.

tapi, since birthday aku yang ke 25 baru2 ni (15 september aritu), aku dah semakin merasakan bahawa penyakit homesick aku sangat kritikal. sejak keja ni aku taklah menangih kalau kena balik dari kampung nak mai kulim, but since 15 september tu, aku akan menjadi sangat sebak pagi2 drive balik mai kulim. huhu.. kritikal ni. every week ja mesti chow balik pokok sena. jumaat tu memang dah bawak baju yang di pack siap2. kalau nak kena pi mana2 lagi la, aku akan amik cuti 1 hari before pi, n bila balik nanti 1 hari lagi. sanggup drive terus balik kampung.

macam mana nak ubati penyakit homesick ni. merana macam ni kalau tak diubati. uhukuhukkkk. sekarang ni hari2 aku homesick...mak, rinnnddduuuuu

2 comments:

fazira said...

hmm.. ye ke rindu kat mak.. ke rindu kat org sekampung.. hehe ;)

Nurul Izza said...

lorrr... sama umur ke? errrk.......