Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason

Thursday, July 28, 2011

semalam adalah kenangan

Semalam,
kata nak tulis something kan..
hehe
terpaksa dilupakan sebab tak sempat la pulak..
apapun, dalam masa beberapa jam ja,
kegembiraan tu tak berpanjangan,
ada benda lain la pulak yang berlaku

biasa la,

MANUSIA HANYA MAMPU MERANCANG...

Wednesday, July 27, 2011

dah keluar pucuk..

kata pujangga,
"bila Allah bagi hujan, maksudnya Allah nak bagi kita tengok pelangi yang Indah"

semalam, perbincangan bersama Dr Mas Rosemal (supervisor master) dan Dr kartini,
banyak yang dibincangkan, saya akan buat entry baru tentang itu, petang nnti..
petang: supaya saya tidak propa banyak,

Jiwa saya tenang magrib semalam,
selepas sembahyang magrib, teringat semula detik2 mula saya menanam semangat untuk menymbung master, dugaan dan cubaan yang mendatang, perasaan down yang sangat2, masalah kewangan yang melanda, dan macam2 lagi.. segalanya dihadapi dengan rasa yakin yang tidak sepenuhnya sebab saya bukan orang yang cukup yakin dengan diri sendiri..

semalam, selepas magrib, saya menangis dengan sesungguh hati, menyedari betapa kerdilnya diri, meletakkan manusia melebihi Allah, betapa Allah sayangkan saya, mengirimkan petunjuk dalam kegelapan saya mencari lampu diri, betapa Allah menduga saya untuk menunjukkan bahawa hanya diri yang layak memberi kemudahan kepada setiap kesulitan saya.. betapa terbatasnya pemikiran saya.. mengharap ehsan sesama manusia sedangkan Allah adalah pemberi ehsan yang paling berhak.. kecilkan iman saya... malu saya..

Terima kasih,,, memberi saya peluang untuk melihat keindahan disebalik semua dugaan-dugaan ini,, sukar sebenarnya perjalanan untuk menyambung master ini..
hanya saya yang tau apa yang bermain dalam diri.. konflik yang terjadi..

kata Dr Mas Rosemal:

"When there is a challenge, take and face it, dont run"
"Ilmu yang banyak datang dengan dugaan yang sangat besar, supaya kita belajar daripada dugaan-dugaan tersebut, pasti berjaya"

Kata Dr kesayangan saya
"Manusia hanya mampu merancang"
Saya sangat suka dengan kata2 bos kesayangan saya, pedoman setiap kali saya rasa laluan saya sukar dan selepas saya ingat balik kata-kata beliau jiwa saya tenang....

Bukan senang untuk saya meletakkan beliau sebagai bos kesukaan saya, tapi saya dah berjaya... hehe..

Friday, July 1, 2011

be tough gurlz..

" its good to be tough, but pretended to be tough is worst"

everything happen for a reason,
just believe in faith,
Allah mengetahui yang terbaik,
Cuma percaya, time will heal everything to normal,
ini mungkin yang terbaik...