Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason

Wednesday, December 28, 2011

hati kecik sikit-sikit....

Malam ni duduk kat rumah taman kulim utama sorang2..

Cik Shima balik terengganu, Ayu plak pegi tidur kat rumah bakal hasben dia, terpaksa la tinggal saya sorang2, buka lampu semua, kipas semua, kemas bilik, tapi nak sapu sampah malas ya ampun.. Patot la takda orang nak lagi, rupanya saya ni ada penyakit M yang maha dahsyat.. Lebih kurang ja kami satu rumah ni, penyakit malas tu macam dah jadi penyakit menguap, berjangkit-jangkit... tiga2 anak dara dalam rumah ni malas.. sampah terutamanya rambut, bersepah-sepah.. eeeee geli je kan.. hahahaha.. tapi dah biasa dah jadi alah bisa tegal biasa... hahaha

Saya bukan nak cerita pasal sampah, tapi nak bagitau yang saya malas...


Sabar itu cantik hidayah.... <3<3<3




Eh, apa kaitan malas dengan sabar. sama kot... gilos hidayah ni

Monday, December 19, 2011

Semalamku...

Semalam, sedang memandu pulang dari USM, saya terkenangkan seorang sahabat lama saya.. kami punya cita-cita yang besar, pandangan tentang masa depan yang hebat serta keazaman dan usaha yang sangat kuat. Kami sedang membina masa depan kami.. menikmati usia remaja bagi saya namun saya tak sedar dia ingin menuju menjadi lebih dewasa. dia ingin punya kahidupan yang lebih sempurna untuk seorang bujang seperti kami.. saya lambat memahami kehendaknya, saya biarkan dia mencari kehidupan yang baru meninggalkan saya dengan dunia remaja saya..

Namun semalam, saya kalah dengan rasa ini. Rasa rindu. Sampaikan saya tertanya-tanya, rindu ini kenapa?? betulkah saya rindukan dia, atau saya kesunyian kerana masih keseorangan atau saya rindukan benda lain. Namun saya tetap menangis. Betullah, saya rindukan saat-saat manis yang kami luangkan bersama. Kami berkongsi rasa, berkongsi rahsia hati, berkongsi masalah peribadi, dan bermacam-macam lagi kenangn pahit-manis antara kami. Kenangan yang bila diingat kembali takkan mampu diulangi dan mampu dibeli dengan intan-berlian.

Perkara yang saya sesali dalam persahabatan kami adalah, saya tak pernah menyatakan betapa saya hargai persahabatan kami dan saya sayangkan perhubungan itu. saya bangga menjadi kawan dia sebenarnya... bagi saya biarlah saya sorang yang tau betapa saya menyenanginya sebagai sahabat saya.. Saya cuma tersenyum bila dia membebel tak puas hati dengan sikap saya..



Saya tau, saya cengeng..

Monday, December 5, 2011

HatiKu MilikMu

Saya adalah seorang peminat lagu NeRA AF (HATIKU MILIKMU)
sampaikan ada kawan yang bertanya, saya jatuh hati kat sapa?

Lagu tu berkenaan sahabat baik, berkawan rapat, mengambil berat antara satu sama lain, tanpa ada perasaan lebih dari seorang sahabat.. menunjukkan sikap caring tanpa
ada perasaan yang mengada-ngada..

Tapi, macam mana bila orang yang kita anggap macam seorang sahabat yang sentiasa ada time kita susah, sahabat yang kita boleh gedik2 tanpa ada perasaan malu, seseorang yang boleh kita tanya kat dia kenapa dia tak pernah jatuh hati kat kita, tetiba ja dia bagitau yang....jeng jeng jeng... takda papa pun..haha



saya tau, saya mengada..