Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Monday, December 19, 2011

Semalamku...

Semalam, sedang memandu pulang dari USM, saya terkenangkan seorang sahabat lama saya.. kami punya cita-cita yang besar, pandangan tentang masa depan yang hebat serta keazaman dan usaha yang sangat kuat. Kami sedang membina masa depan kami.. menikmati usia remaja bagi saya namun saya tak sedar dia ingin menuju menjadi lebih dewasa. dia ingin punya kahidupan yang lebih sempurna untuk seorang bujang seperti kami.. saya lambat memahami kehendaknya, saya biarkan dia mencari kehidupan yang baru meninggalkan saya dengan dunia remaja saya..

Namun semalam, saya kalah dengan rasa ini. Rasa rindu. Sampaikan saya tertanya-tanya, rindu ini kenapa?? betulkah saya rindukan dia, atau saya kesunyian kerana masih keseorangan atau saya rindukan benda lain. Namun saya tetap menangis. Betullah, saya rindukan saat-saat manis yang kami luangkan bersama. Kami berkongsi rasa, berkongsi rahsia hati, berkongsi masalah peribadi, dan bermacam-macam lagi kenangn pahit-manis antara kami. Kenangan yang bila diingat kembali takkan mampu diulangi dan mampu dibeli dengan intan-berlian.

Perkara yang saya sesali dalam persahabatan kami adalah, saya tak pernah menyatakan betapa saya hargai persahabatan kami dan saya sayangkan perhubungan itu. saya bangga menjadi kawan dia sebenarnya... bagi saya biarlah saya sorang yang tau betapa saya menyenanginya sebagai sahabat saya.. Saya cuma tersenyum bila dia membebel tak puas hati dengan sikap saya..



Saya tau, saya cengeng..

No comments: