Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Friday, March 23, 2012

Dia sudah diambil

Dia adalah sahabat baik saya semenjak saya mula mengenal dunia.. Syana selalu marah sebab i used to call this sweet pretty girl as 'kawan' instead of 'cousin'. Yup, officially she is my cousin. Nope, maybe anak sedara sepupu. I dont know which is the best. Dia cucuk kepada adik tokwan saya. What to call hah? so, i always mention dia as "kawan baik saya" to anybody. Dia orang yang sangat rapat dan sangat mengetahui every single thing about me. Most of my rahsia, most of my friends, and most of my special relationship memang dia tau. Kawan-kawan saya especially, saya sebut nama ja mesti dia tau itu kawan time saya samada kat sekolah, matriks, uni, atau office. sedangkan kawan-kawan saya pun tak kenal dia. How special is her memory.
Selalu zaman kecik-kecik dulu kami memang lepak sekali. Sampai ke tua (eh, tua ke aku) pun kami still hang out sesama. Selalu port rahsia kami yang famili masing-masing pun tau adalah dekat bendang tokwan kami yang ada sungai. Kat situ memang port best. Selalu kami akan pergi beli eskrim, pastu pegi lepak kat situ sampai magrib untuk cerita kisah-kisah cinta kami. Topik? Kisah cinta lama-lama dan apa saja kisah yang terkini.
Tapi, on 16 March 2012, it was her solemnisation day. Im happy. But of coz la sedikit sedih sebab she has been taken. Sapa nak layan kerenah mengada-ngada saya lagi lepas ni. Dulu, waktu saya sangat down, saya akan sms dia untuk lepaskan segalanya. Waktu saya 'kehilangan' dia ada untuk kuatkan saya.
Adakah, dengan perkahwinan dia, saya dan dia akan semakin jauh. Saya mengharapkan jawapannya adalah "TIDAK" sepertimana dia selalu mengingatkan saya yang perkahwinan dia takkan merenggangkan kami. Tapi, saya paham, usually, people change after getting married. Kan?
Never mind, saya cuma mengharapkan perkahwinan ini akan berkekalan hingga ke syurga, Jadilah isteri solehah yang disayangi oleh Allah dan Rasul. Semoga kita kekal bersahabat selamanya.
Yon, walau apa pun yang berlaku, always remember "AKU SAYANG HANG DULU, KINI DAN SELAMANYA"....

2 comments: