Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Thursday, April 19, 2012

Adil..

Dulu zaman saya kat USM, saya kena masuk kelas english LSP300 (untuk pelajar MUET band 4).. Kat kelas tu, saya kenal sorang budak cikgu nama ADIL.. Pelik betol time tu bila saya ada kawan nama ADIL.. ADIL budak kelantan, rambut kerinting, cakap kelantan pekat nak mamppsss tapi kelakar nak mati, pakai spek besar bingkai bolat macam betty, naik kereta kelisa..kalau korang kenal ADIL ni tolong kirim salam yer.. (saya rasa sekarang ni dia dah semakin hensem dan bergaya kot)..
Hari tu kan, saya tengok muvie, tak ingat la muvie apa tajuk dia.. Tapi muvie tu pasal lelaki yang gila kerja dan kadang-kadang mengabaikan famili.. Gila cari duit untuk famili.. Pastu ada la sorang pakcik ni nasihatkan dia,
"Tak salah kita nak bekerja keras untuk famili, tapi kena juga luangkan masa untuk famili.. Tapi dalam masa yang sama kena luangkan masa dan adakan masa untuk diri sendiri.. Hidup perlu adil pada kita dan orang lain.. "
p/s:
Bosan la bila ada orang tak berlaku adil dalam organisasi saya bekerja.. terang-terang nampak dia tak adil dekat saya..

3 comments:

Cantiknyapurple said...

siapa yg x adil kat u tu? habaq mai.. nanti i sumbat molot dia dgn bola ping pong.

Norhidayah said...

takpala kak nina.. terima kasih di atas niat suci murni itu.. bola pingpong terlalu kecil untuk mulut dia..

presiden parti keadilan amrec said...

nak adil masuk parti keadilan la...