Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Monday, April 2, 2012

Hidup biar bergaya.. yeke?

Petang ni, saya keluar minum petang (eh, minum petang ke dinner eh) dengan bff saya. cewah, nak bagitau yang saya ada bff. Lepas dah makan aiskacang dengan laksa yummeh dekat tepi pantai menghadap jambatan pulau pinang, kami gi lepak tepi pantai sebelah Queenssbay. Kat situ makan lagi satay ikan yang comel. Sedap, yeay!!


Tengah makan, dah nak habis magrib, kawan bff saya kol. Dia nak datang lepak sekali kat tepi pantai tu. Eh, silap dia kol ajak bff saya gi kompleks bukit jambul. Tapi bff saya la nak jugak ajak si minah ni datang kat tepi pantai. Rupanya dia tak pernah lepak kat jalanan. Dia lepak starbuck je takpun seoul garden, paling koman dia lepak kat old town. Oh, lupa. Dia minah gadis melayu dulu. Public figure. suatu ketika dahulu la.


Pastu dia datang dengan kontrol2 nya, auw... malu le tu. Pastu saya plak yang terpikir......


" kita ni kalau tak mampu, buat cara tak mampu. kalau rasa macam diluar kemampuan kita, toksah nak bergaya lebih, bukan orang yang tolong bayar hutang ko pun"


teringat la sorang kawan lab saya pernah cakap, dia terkilan sebab ada kawan yang tanya kenapa dia tak beli kereta dan rumah, sedangkan dia dah ada famili dan famili dia ada sekali dengan dia. saya simpati, saya paham. Apa yang saya mampu nasihatkan dia, bersabar banyak2. Orang taktau apa yang dia tanggung, kalau orang tau pun bukan orang nak tolong bayar. kalau rasa tak mampu nak beli rumah dan kereta lagi, sewa la dulu rumah dan naik la dulu motor tu. bukan kena buang keja pun kalau datang keja naik motor. Saya ni naik viva pun ada orang kutuk. hanya kawan-kawan USM yang sangat hargai viva saya tu. Viva tu macam anak sulung la, waktu semua orang naik kereta yang masih milik famili, saya dah beli viva tu, sebab tu kawan2 usm kagum dengan viva tu. Takpa viva, saya sayang kamu. Kalau saya nak tukar kamu pun, hanya bmw3series yang boleh ditukarganti dengan kam. Bukan sebarangan kereta tau. Kamu milik saya.


Saya pun tak suka orang yang suka kritik apa yang orang lain ada, walaupun kadang2 saya pun ada sikap macam tu jugak, tapi toksah la melampau. Kadang2 kata2 yang berupa sindiran dan sinis itu mampu melukakan hati orang. Berdosa tau tak, tambah dosa kering. tapi jadi orang yang disindir pun best gak, doa orang yang dizalimi mudah dimakbulkan. Eh, orang yang disindir tu sama macam orang yang dizalimi ek????


Takpa la, yang penting enjoy your life to the fullest. Be the best. Just do what you love tooooo.. yang penting kita adalah creation Allah yang paling unic. each of us are special on our own way...

2 comments:

Cantiknyapurple said...

Kann.. tak baik orang kutul ALcatel i..

:p

Norhidayah said...

betoi.. seb baik ada alcatel, daripada ada henfon besaq gedabak yang baling anjing pun mati, pastu siap ada wayar antena lagi..