Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Saturday, August 11, 2012

oh, malaysia dan dugaan

    
Tinggal sederap lagi, ramadhan akan berlalu.. sibuk status FB dengan persiapan raya, yang jual barang raya sibuk dok promote, yang baik2 bermurah hati post kan tentang lailatulqadar dan yang masih bujang sibuk invite ke kenduri kawen diorang (sentap!!!!)


Banyak isu2 yang timbul, bila difikirkan menjadikan saya bersyukur berada di Malaysia yang mempunyai parti kerajaan dan parti pembangkang. Isu kekejaman kerajaan Burma sangat menggeramkan hati.. saya pernah terbaca kenyataan dari ulama Indonesia, Abu Bakar Basir yang dihantar kepada emel PM Myanmar "sekiranya kerajaan myanmar tidak menghentikan apa yang sedang mereka lakukan kepada orang Islam di sana, orang islam akan menjatuhkan kerajaan myanmar".. kagumnya saya dengan beliau. Sangat berani. 


BTW, saya ada satu lagi buku, TUHAN SEDANG MENGUJI KITA by ustad kazim elias.. 


ok, selamat berpuasa.. kek batik dan popia nestum saya taste good.. erm, nak jadikan sebagai kueh raya la.. 


Selamat berpuasa.. semoga bertemu dengan lailatulqadar.. jangan lupa doakan untuk saya jugak..


No comments: