Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Thursday, August 16, 2012

Raya bakal tiba

Assalamualaikum,


Lagi sehari lebih ja, pastu ramadhan bakal melabuhkan tirai dan syawal bakal menjelma (ayat skema nak mampos)


Jadi, nak mohon maaf andai ada ayat yang mengguris perasaan sesapa.. andai ada patah-patah perkataan yang bisa mematahkan hati sesapa..
Kepada yang beraya di Kedah, jemput la datang ke pokok sena (tempat yang indah dan nyaman)


Tahun ni persiapan raya saya takda apa sangat, just simple preparation for parent.. dan duit raya for anak-anak kecil.. juga sedikit cenderahati untuk kaum kerabat.. (ambik mood untuk masuk keluarga diraja)


Juadah di pagi raya, taktau lagi cemana.. bergantung kepada kepulangan kekanda yang tercinta.. kalau tiada kekanda yang pulang beraya, nampaknya saya terpaksa sediakan lebih wang raya dan air ribena sahaja.. ah, inilah yang menggulaukan hati saya.. sapa nak sediakan juadah pagi raya??? aishhhh, risau den


Semoga raya ini lebih bererti dan semoga dapat meriahkan puasa enam syawal tahun ini dengan lengkap.. 


Korang, hati-hati ya pulang ke kampung.. nak masuk lorong atau simpang tu, jangan lupa bagi signal.. bagi yang lalu lebuhraya UtaraSelatan, kat terowong nak sampai ipoh tu jangan lupa nyalakan lampu kenderaan anda.. Pada yang gunakan PLUS, jangan la pandu slow nak mampos, kurangkan tahap kelajuan anda supaya anda selamat dimaki hamun, pahala anda mungkin boleh bertambah..  Kepada yang tak berpuasa, nak minum dalam kereta tu tundukkan sikit kepala, jangan la menonjol sangat nak sedut air F&N stawberi tu, nikmat tau dak minum stawberi tengahari rembang...


Ok la, selamat hari raya... doakan yang baik-baik yang malam raya nanti.. bukan untuk saya.. untuk kamu-kamu semua.. tapi kalau ingat kat saya, doakan la untuk saya jugak.. sedihnya nak ucapkan babai kat korang...


BABAI...



p/s: kata ustad dalam semanis kurma tadi, perginya ramadhan bukan untuk kita bersedih kerana syawal juga patut diraikan.. entahla, macam mana nak fahamkan, tapi aku paham la tadi.. Yang paling penting kata ustad, KETAKWAAN kita.. sedih lebih2 tapi kurang takwa pun tak guna juga... Yang penting kita berusaha menjadi  yang terbaik.. untuk yang moody macam saya ni,. semoga lepas ni kurang la mood swing tu..


Cerita novel lepas raya maybe ada kembali... erm, tunggu jela..

4 comments:

penjual tokua said...

takwa tu apa ustazah?..tokua yg masak2 tu ka?

Norhidayah said...

ha, pandai pun..

penjual tokua said...

so, kalo ustazah nak takwa tu, boleh beli dgn saya banyak2..jd la ustazah orang yang bertakwa...

Norhidayah said...

kamu mmg bijak..