Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Friday, August 17, 2012

Ustaz Zahazan yang super cool!!

Wah2, kemain lagi datang ofis pagi ni, ada kah patut pakcik guard suruh gua ambik cuti ja.. Pakcik, cuti saya tinggal ciput ja.. Pakcik yang baik hati telah mengoffer supaya saya ambik ja timeoff.. Bernas dan bijaksana sekali cadangan pakcik.. Namun siyapa mau sign bilamana bos-bos besar sudah coti... Ah, gimana sih...


Lengang dan kangkung sahaja parking lot pagi ni. mood nak masuk keja dan terus membaca jurnal pudar sama sekali bila pintu bilik ofis pun masih berkunci.. Tekanan ni.. Tak pernah seumur bekerja ni gua paling awal datang masuk bilik ni sedangkan time punch kad tadi dah pukul 8.32am. Hish, tak boleh jadi.. Keputusan yang tepat perlu di ambil.. 12.30 kena cabut.. itu cuma idea paling bijak sekali untuk waktu sekarang tapi kalau tetiba pukul 10 karang aku rasa nak pulang, harus aku ambik cuti sehari terus ni.. Dah macam jenglot dok sorang-sorang dalam bilik ni..


Sapa tengok Tanyalah Ustaz pagi tadi, kemain lagi siaran yang mungkin antara yang terakhir untuk ramadhan 2012.. Kalau tak tengok sila lah cari siaran di youtube. Ustad zahanan memang cool, walaupun tak putih tapi berseri.. Bila bercakap, meresap sampai meremang bulu roma.. Antara kupasannya, yang paling saya ingat, isteri, anak-anak dan harta adalah ujian.. Sakit, kaya, miskin, sihat, pandai, cacat itu bukan balasan Allah tapi ujian untuk kita.. Ujian supaya kita menilai adakah kita lalai dan alpa.. Part paling saya tersentuh adalah bila ustaz baca doa penghabis tu, doa yang dalam bahasa melayu tapi menjentik hati.. Terleleh jugak, tambah pulak pagi jumaat yang terakhir ramadhan, pakcik-pakcik tu pun meleleh..


Ya Allah, janganlah kau jadikan ramadhan ini ramadhan yang terakhir kami.. Dan kau tambahkan lah ketakwaan kami berkat ramadhan ini...


Saya pun manusia biasa.. Banyak dosa yang tak terhitung.. malunya teramat kalau nak diingatkan.. Ustad kata, haram kita menceritakan dosa-dosa kita kepada orang.. Ampun dan maaf sekali lagi..

1 comment:

Sheherazade said...

Akak memang suka n respek ustaz zahazan
thanks for sharing