Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Sunday, September 30, 2012

Kisah hati

Kalau sebut kisah hati, yang terlintas kat kepala adalah lagu alyah.. 

Semalam, saya pegi melawat anak kawan sekolah menengah dahulu.. kalau ikutkan saya cuma sekelas dengan dia time form 2 and form 3 sahaja.. Dan dia adalah seorang cina buddha yang sangat taat kepada agama pada waktu itu.. now, nama dia dah bertukar menjadi Tanya Safiyyah dan nama babyboy nya adalah Aidan Naqib.. yup, dia convert dan husband dia memang sangat hensem.. hahaha.. serius.. haha


first time saya tau dia convert, macam erkkkk.. but bila saya stalk fb dia mmg dia dah convert time nak kawen.. Dia kenal suami sekarang waktu sama-sama belajar kat Korea. Dan saya yakin lelaki tu insyaAllah boleh membimbing dia walaupun kekadang saya pikir apasal la husband dia tak pilih wanita melayu..hehe.. Tapi, maybe dia memang nak berdakwah.. Masih banyak yang kawan saya tu perlu belajar.. Comel ja bila dia still cuba nak adapt dengan Islam.. Pakai kain batik dalam berpantang, walaupun sepanjang dia berpantang dia dijaga oleh bidan cina.. Semoga Tanya istiqamah dengan apa yang dia dah pilih.. 


Well, hati manusia ni lain-lain kan?? kita manusia yang lemah ni memang tak boleh nak pegang hati orang, hanya Allah ja yang boleh ubah.. Dan semakin hari saya kerap mendengar tentang scandal antara suami orang- isteri orang.. Sebagai orang bujang, saya rasa ini sangat tak sihat.. Takut pun ada, benda berdosa memang orang suka nak buat kan.. hish, melalut pulak.. Pandai-pandai la pikir sendiri, pilihan di tangan kita..

Macam saya, ego tu kena lowered kan.. sebab ego tinggi sangat.. hahaha.. walau apapun, saya akan sentiasa ingat, "sabar dan solat itu senjata orang islam, mintalah pertolongan kepada Allah dengan sabar dan solat" Berdoa kan senjata orang mukmin.. Saya selalu tanya soalan yang saya dah tau jawapan kat orang, just tanya untuk sedapkan hati sendiri.. tah pape saya ni...

3 comments:

Fazira Albaijure said...

haah, tah pape la awak ni.

keh keh

Norhidayah said...

haha.. awak pun tah pape la komen ni..

ntah apa apa said...

haha..awak berdua ni pon tah apa-apa la...