Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Wednesday, October 21, 2015

My first earth quake experience in Japan 2015

Tajuk kemain aku ni...

Bukan la erath quake kat Tsukuba tapi di kawasan Ibaraki dan Fukushima, hanya selang beberapa minit dengan skala richter 3.0++ dan 5.5++...

Masa kejadian adalah lebih kurang pukul 3.00++ petang tadi..

Nak dijadikan cerita, pukul 3 petang kena masuk lab semula sebab nak count cell viability.. Ok, dah on semua machine, dah sedia semua sampel, tunggu la Shan nak tunjuk cemana nak run machine tu.. Tiba2...

Shan: Vibration (muka dia memang sokmo serius)

Aku: Hah!!! What??? (eh apa ni awat macam goyang-goyang)

Tiba2 memang hah ambik, bergegaq satu bangunan... Bergoyang-goyang semua chemical dalam botol.. Hampir2 sangat aku nak pegang tangan si Shan.. Nervous kot.. Gila cuak...Aduhai.. Tapi masa tu semua orang senyap dan bdiri tegak... So dalam hati aku macam, "eh, napa tak lari keluar bangunan"

Then, ada la sorang perempuan yang tengah buat experiment belakang kami cakap

"earth-quake"
Then terus dia buka fon cek kat mana...
Shan pun buka fon dan terus aku tanya kat mana

"Fukushima with 5.5 mag"

Wow... terus seram sejuk.. 

Mak, nak balik........

No comments: