Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Sunday, October 4, 2015

Tsukuba, Ibaraki, Jepun & tesis master- 1st post

Salam semua..

Bersiaran dari tsukuba, Ibaraki, Jepun.. oh, saya masih lagi tak pandai bahasa jepun even a simple greet


Alhamdulillah, saya merancang dan berusaha, Allah jualah sebaik-baik perancang.. Nak menangis rasanya..

1. Saya dah submit 10 copies of draft thesis hari nak naik flight.. Selepas penuh pancaroba hampir 4 tahun lebih, melalui bermacam pengalaman, mengembara ke beberapa negara, pengalaman dan dugaan silih berganti, allah makbulkan doa saya.. Sangat cantik perjalanan ini dan peritnya biarlah saya simpan dalam dasar hati paling bawah sekali.. Tak payah nak toleh2, nak dikenang, pengalaman yang ditempuh semua orang berbeza demi mencapai matlamat yang sama.. Balik Malaysia nanti, tunggu tarikh viva dan setelkan segalanya.

2. Saya sampai di Tsukuba, Ibaraki, Jepun pada pagi 2 Oktober. Perjalanan menaiki Airbus MAs dengan bilangan penumpang seramai hanya 50 orang sangat smooth. Gila 50 orang naik airbus, bukan naik bas tau.. Kami boleh pilih mana2 row untuk tidoq.. duduk la seat mana pun. Pagi2 lepas sembahyang subuh saya tawaf satu flight.. haha.. morning walk..

3. Saya akan memulakan hari pertama di national Institute for materials Science, Tsukuba esok pagi. Doakan saya selamat selama hampir 3 bulan di sini..
gambar nanti tengok di Google+ atau instagram saya.. Tampal sini kang orang kata menunjuk pulak..

K bye..

-dalam keghairahan menulis post ni, saya terdelete post Ramadhan 2015 yang saya sangat sayang.. Ruginya.. Takpa, ada la hikmah nya nanti..

No comments: