Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Tuesday, November 24, 2015

Hahaha.. surprise sungguh

Pagi tadi, selepas setel subuh, saya sibuk siapkan entry weekend lepas.. Tengok jam dah pukul 9.00 pagi, terus kelam-kabut mandi dan bersiap.. So, nak cepat punya pasal saya sarung ja tudung instant walau tak matching dengan baju (selalu pakai shawl)...

Dari rumah ke NIMS cuma ambik masa 3-5minit dengan kayuh basikal.. Tak sampai pun 5 minit.. 2-3 minit dah sampai... Sebabnya, NIMS ada banyak pagar electronic. Just masukkan passcode. Dan, kalau saya rasa rajin, udara tak sejuk sangat dan rasa lembab, saiya akan masuk atau balik menggunakan pagar utama.. Maksudnya boleh lah exercise lebih sebab kayuh jauh sikit. 

Pagi tadi, saya masukkan passcord gate banyak kali. Tapi bila enter asyik fail.. Haish, dah la lambat. Pastu kena masuk lab pukul 10pagi harini. Gabra dah.. Saya pun kayuh laju-laju masuk ikut gate utama.. Nampak macam ramai pelawat tengah tunggu nak dapatkan pass pagi ni.. Lepas park basikal, nak touch card untuk access pintu masuk building office baru perasan, saya tak pakai card.. Apakah?????  Terpaksa berkayuh pulang ke Ninomiya House... Dah la tak breakfast pagi tadi..

Saya sampai office lagi 5 minit pukul 10pagi.. Masa ni baru sempat discuss kejap dengan Shan pasal labwork pagi ni dan lepas tu, saya terus gerak ke lab.. Pukul 12 tengahari, saya tersandar keletihan di kerusi dalam office...

Oh, btw, saya tengah gila variety show 2 days 1 night... Malam-malam, kalau Ninomiya Haouse tu tak didendangkan dengan suara saya gelak berdekah-dekah memang tak sah la... Dah la jiran sebelah lelaki.. Dia baik ja, senyap ja.. Hahaha.. Tapi tak pernah terserempak, tapi tau la dia lelaki sebab kadang nampak bayang dia sidai baju melalui tingkap... Hahaha, minah skodeng sangat...

Ok, berbalik kepada tajuk kita... 

Saya dengan baik hati telah bagi universal adapter kepada Cindy dan Indah guna di bilik.. Harapan saya sangat besar, agar mereka tak lupa bawak universal adapter ke office pagi ni.. Malangnya mereka telan semut banyak, tak bawak.. laptopku umpama teratai layu di tasik madu.. Duduk jela dia diam2 atas meja tak berusik...

Jadinya, saya pun buka la utube kat henfon dan layan 2 days 1 night (episod yang ada Jo Insung sebab saya tengah gila dengan mamat tu..... arghhhhhhhhhh..... awat dia comei dan innocent serta polite sangat)....

Tiba-tiba... ok, masa ni aku tengah senyum sorang-sorang sambil layan henfon...suara ofcoz la mute..

Nampak macam ada bayang-bayang berdiri kat sebelah.. Dalam hati (ish, takkan Insung kot.... hahah.. angau).......

Jeng--jeng--jeng...... hahahahahaha.... T.... its T... rasa macam nak gugur jantung... sampai saya gosok mata.. really... dan konfem T sebab dia tengah senyum...

Me: Ada apa T_ _ _?

T: Begini, saya ada kawan perempuan mau guna prayer room, kamu mau solat sekarang (sebab asar baru masuk)..dia dari namiki site.. jadi saya terfikir kamu...

Me: Ya, saya errrrrr... solat... (ermmm,,, tak perlu explain)... kamu mau guna sekarang..

T: Tidak, saya akan panggil mereka.. nanti saya jumpa kamu semula..

Me: Kamu boleh kol fon saya ... 3732.. 

T: Oh, saya tidak ada fon itu.. dan saya juga tak ada access card ke prayer room.. (patut la saya tak pernah jumpa dia dalam prayer room.. mungkin dia solat di dalam office dia)

Me: Kamu mau pinjam kad saya?

T: Tak usah... nanti saya datang cari kamu...

Me: Ok, saya tunggu kamu di tempat saya ya...

(sebab nya, saya gabra... Saya terus bangun dan bawak T cakap di luar bilik)

Pastu T blah.. Saya macam tak boleh hadam.. Bila saya cek messenger baru perasan dia ada msg tapi cuma "Hello"... Pintu office saya ada passcode.. Hanya kami dalam office itu aja yang tau passcode... Dan T bernasib baik sebab salah satu pintu terbuka ketika itu.. Tapi, dari pintu tu, tempat saya adalah yang paling hujung dan paling tersorok... Haha..bersungguh-sungguh dia cari saya....

Tak sampai 5 minit kemudian, T muncul dengan Rofiqoh Viviana dan sapa tah mamat sorang lagi.. 

Ok, cerita tamat... sebenarnya dah lama tak jumpa T.. kadang-kadang aja saya mesej dia.. Kalau terserempak di level 7 (level office T), tak sempat pun nak berborak, cuma sempat say hi...

Ok, terus berbunga sampai ke petang.... hahahaha.. poyo sangat dayah... biar laaaaaa


No comments: