Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Thursday, November 12, 2015

Tak habis-habis nak excited

Sejuknya.. sejuk-sejuk ni makin lapar, habis cemana nak kurus.. nasib baik la stok makanan pun dah xda sangat.. 

Tadi pagi datang kerja terkejut sangat sebab Shan dah sampai.. Wah, jarang sangat Shan datang awal.. Selalu dia datang pukul 10.00pagi.. Tapi saya masuk opis tak nampak pulak Shan, hampir sejam saya dok tunggu-tunggu, eh apahal aku dok tunggu dia plak ni, lantak la... Ada la tu labwork dia nak siapkan kot..

Then tetiba dapat emel, secretary Prof panggil ke office dia sebab Professor nak jumpa.. Berdebar, lama dah rasanya tak jumpa Professor.. Nak update apa ni..

Sampai bilik Professor, oh ni disini yer kau Shan... Rupanya Professor nak terangkan pasal projek yang saya tengah buat.. Dah nama pun lecturer cum researcher, memang terbaikla dia terang.. Siap ada slide presentation lagi.. OK, terus paham pasal nanomedicine..

Sebelum keluar dari bilik Professor, secretary dia datang bawak sekeping kertas..

Amy: Hidayah-san, do you want to join this sympossium..
Me: I can join? (padahal aku dah tau pasal tu sebab Shan dah cerita cuma taktau prof nak bawak ke tak ja)
Amy: Yes, you may join. And all the expenses will be paid by our grant..
Me: Oh, i love tooooooooooooo... (Excited gila aku)
Amy: But you have to pay first then after you come back, we will pay you back.
Me, ok, its ok. Just send me an emel regarding this.
Amy: Hait...

Terus berbunga-bunga..

Ok, Tsukuba please dont miss me from 10-12 December ok.. I takda masa tu..

I nak p Tsu City, bawah sikit pada Nagoya..

Best part adalah... nanti akan naik Shinkanshen ke sana...

Alamak macam mana ni, sebulan lagi kot sympossium tu tapi aku dah excited dari sekarang..

Bagi can la, since trip wiken ni maybe tak jadi sebab tengok kat ramalan cuaca cakap sabtu dan ahad ni bakal hujan.. 

Harapnya hujan tak lebat.. kita dah takda benda nak makan ni.. ada ayam jaaaa... aku pun dah jadi ayam daging dah ni...

No comments: