Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Wednesday, December 9, 2015

They need our help.. Winter Relief 2015

Salam..

Terlalu besar hikmah berada di Japan sekarang..
Saya, 
Norhidayah binti Abu,
Lahir di Malaysia,
Membesar di Malaysia,
Bersekolah di Malaysia,
Melanjutkan pengajian peringkat tinggi di Malaysia,
Bekerja di Malaysia..
Malaysia yang panas dan hujan, sesekali diduga dengan banjir besar..
Namun Allah hantar saya ke sini pada musim autumn menjengah winter,
Merasai sendiri betapa dinginnya acah-acah winter di Japan,
Kalau acah-acah begini, winter bersalji bagaimana?
Setakat sekarang, saya belum menggunakan khidmat heater di bilik,
Bergelut dengan dingin untuk solat subuh bukan perkara mudah...
Namun mereka tak pernah kalah
Sentiasa, saban hari saya terbayang, begini rupanya yang dirasai mereka,
Berat sekali,
Sejuk ini, antara hidup dan mati,
Terdampar di sini, betul-betul membuka hati,
Mereka perlukan bantuan kita...
Bukan setakat kiriman doa, tapi kewangan,
Bak kata sahabat saya,
Aku lebih rela panas Malaysia dari sejuk di UK...
Jangan lupa,
Mereka perlukan bantuan kita..

No comments: