Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Tuesday, May 17, 2016

Selamat Hari Guru 2016

Berkali kali taip post ni tapi asyikla kejap taip, kejap padam... Last sekali terus off laptop...

SELAMAT HARI GURU..

Cikgu tusyen pun guru jugak.. Selamat hari guru kali ke-4 Hidayah!!!!

Kelmarin, dari pagi ke petang, dari dalam lab membawa sampai masuk ke opis,

"Zu, wish la dayah selamat hari guru, kesian i takda orang wish"

"Yela, selamat hari guru"

"Tulis la dalam grup tu, nanti depa semua pun wish kat i"

Tapi, zu buat tak tahu jer...

Nasib la semalam waktu kat kelas, ada student wish selamat hari guru..
Boleh pulak saya tersipu-sipu malu... kihkihkih

Ni waktu makan Boat Noodles dengan Zu haritu kat Cyberjaya... nyum-nyum


Waktu saya tengah down dengan kerja di lab, student tuisyen saya adalah pencerianya... 

Ada satu ketika tu, saya rasa semangat saya hilang... jenuh cari tak jumpa-jumpa.. 
Rasa nak menangis tapi air mata tak keluar..
Masa tu ada 2 minggu tu saya tak pergi mengajar sebab saya outstation..
Memang rasa nak berhenti buat semua benda, nak pergi mana-mana pantai makan sotong celop tepung jer,

Tapi, bila saya kembali mengajar satu malam tu,...
Waktu on the way balik dari kelas tu,..
Tiba-tiba saya rasa kepuasan, rasa macam happy dan lengkap...
Agaknya naluri seorang guru memang macam tu...


Terima kasih kepada students dan bekas students saya.. menerima saya insan yang takda certificate ini untuk mengajar mereka subjek kimia..
Tapi, awal-awal memang saya bagitahu mereka, saya bukan seorang guru terlatih...
Saya cuma akan sampaikan ilmu apa yang saya ada, supaya saya boleh sharing..
Tambahan pulak, objektif pusat tuisyen tersebut lebih kepada untuk membantu anak-anak melayu..
Doakan misi kami berjaya...


Selamat hari guru hidayah!!! Gambatte

No comments: