Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason

Thursday, May 25, 2017

Salam Ramadhan Al-Mubarak 2017

Petang ni saya dah nak balik kampung
Sambut puasa dengan mak dan bapak
Tak dapat nak bayangkan kalau tetiba scene ni hilang dari drama kehidupan saya


Terlalu banyaknya kematian yang berlaku dalam 5 bulan ini
Bermula dengan kematian ayah kepada kawan saya, merangkap sahabat terdekat keluarga saya
Terkejut kami
Sehingga lah yang terkini ustaz sekampung dengan saya
Tiada sudah panggilan saban ramadhan untuk kutipan dari anak kampung yang telah bekerja
Ustaz yang rajin mengelola kutipan bagi membantu warga tua dikampung
Walau sakit, masih teguh berbakti kepada saudara sekampung
Saat menerima khabar kematian beliau, menggigil badan saya
Orang yang sangat warak dan dikenali serata negara


Bagaimana persiapan ramadhan kita
Saya rasa sedikit kelam kabut 
Tiada perancangan yang teliti
Alah dayah, setiap tahun pun begitu
Tahu-tahu dah habis ramadhan
Baju raya pulak tak beli lagi,mungkin macam tahun lepas, recycle baju yang ada
Walaupun syazana kata, kena pakai baju baru
Takpe la, banyak je baju yang dah tak muat, yang cuma sempat pakai sekali dua
Besar harapan, dengan sebab puasa ni, dapat la pakai baju tu
kihkih
Baju pakai semasa konferens di korea haritu masih elok tersimpan dalam lemari


Tahun ni dengan berkat bulan puasa ni
Harapnya dapat la jejak kaki dekat US
Lepas tengok status Tiar wiken baru ni
Beliau telah tinggalkan Tsukuba dan berhijrah ke California
Sekarang bekerja di Silicon Valley bersama kumpulan Samsung 
Seronoknyaaaaaaaa
Macam tahu-tahu jer aku pun nak ke sana 
kahkahkah


Ok la
Sebelum mengundur diri
Terima lah ucapan

Salam Ramadhan Al-Mubarak
Semoga bertambah keimanan
Dan mengurangkan kelemakan 


 


Post a Comment