Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Sunday, March 3, 2019

New Phone

Jumaat lepas, sempena 1 haribulan Mac
Aku beli phone baru
ekekekekek


Bersempena nak ke vacation seterusnya
Apa salahnya kita menambahkan hutang
Trip seterusnya ini walaupun pergi 10h7m namun hutangnya sampai setahun setengah
Nak pergi hujung Mac sampai early April je pun
Hutang start dari awal tahun lepas sampai akhir May tahun ini
Hahaha
Bukan senang untuk seorang aku invest (ketahian apakah perkataan invest untuk sekadar pergi berpoya-poya sambil menikmati udara dingin) untuk nilai sebesar itu
Makanya, aku perlu sesuatu untuk abadikan kenangan di sana nanti


Kalau ada cik Ela dan cik Eju memang tak perlu pun aku melabur (guna perkataan melayu lebih sopan sikit kedengarannya), 
Namun memandangkan trip ini aku akan keseorangan
No, aku bukan pergi lone ranger
Aku pergi satu bas
Tapi aku akan diibaratkan alone and not lonely
Yakin gila aku bahawasanya aku takkan lonely


Phone baru ni bukan lah aku nak sangat pun model ni
Tapi masa kat kedai tu semua model macam aku rasa hebat sangat untuk aku
Maybe model ni je yang sesuai untuk aku yang selama ni asyik dok menempek kat handphone orang
So, aku decide untuk try huawei 
Padahal last month kengkonon nak boikot produk huawei
Sampai kedai, huawei ni jugak yang aku terbeli
Aku terbeli sebenarnya
Acctually aku nak beli oppo atau vivo
Tah la,
Time tengah buntu aku terkeluar perkataan
"ok lah, i ambik p20 ni"

Fine,
Bayar je lah kan

Kata kaya!!!!!!!

So, entry Taiwan akan tergendala sekejap.
Bagi lah aku chan nak ciwi dengan phone baru


Oh, satu lagi
Dalam aku bergembira dengan keciwian phone baru
Boleh aku lupa password google email phone lama
Dan aku tak boleh unlock banyak benda
Natijahnya
aku kena install new whatsapp dan start fresh 
Macam baru ada whatsapp
Semua conversation kerja dan personal HILANG!!!

Takpa lah,
Adalah hikmahnya
Moh ler kita enjoy malam ni


"Mamak, teh tarik khaw satu!!!!"


"SIAP!!!"----amboi mamak ni perli ka apa

No comments: