Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Friday, April 2, 2021

Duit i-Sinar, nak guna untuk apa?

 Aku pada mulanya merasakan aku takdak keperluan mustahak untuk keluarkan wang kwsp melalui method i-sinar,

Tapi, aku fikir-fikir, alang-alang masih bekerja, apa salahnya aku keluarkan dan gunakan untuk memudahkan urusan kerja aku,

Memudahkan urusan ke hadapan. Jadi, aku terus buka sistem online dan mohon pengeluaran.

Awal Mac, aku dapat mesej dari kwsp bahawa bayaran telah dikreditkan ke akaun aku,

Berdebar,

Terus aku teruja lalu membuat kira-kira kemana wang itu ingin dibelanjakan,

Sebelum ini kira-kira aku tanpa wang di akaun,

Sekarang, kira-kira aku mengambil maklum wang sudah berada di akaun,

Satu pagi, aku telefon kawan ofis, mengajak beliau breakfast bersama sambil bincangkan hal di tempat kerja,

Dan, ketika itu, idea tercetus...... jeng jeng jeng


Hari ini,

Aku telah ada baby baru hasil wang i-sinar,

Aku harap baby baru ini akan menyinari hidupku...hihihi

Tak tau la sehingga bila baby ini akan dipinjamkan,

Namun, besar harapan aku,

Semoga baby baru ini memberi pulangan yang lebih lumayan dari dividen kwsp.. kuang kuang kuang


#aku masih tunggu masa yang sesuai untuk share gambar baby baru. Its too HOT sampai susah nak dapat capture gambar.

No comments: