Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason

Monday, May 10, 2010

Solehah USM..




Rasa macam nak gelak kuat-kuat aja bila tengok gambar ni.
Zaman memang kanak-kanak gila, time ni tengah cari identiti.
Zaman ni kekadang pakai stoking, pakai handsock..
Hahaha...
Zaman ni jela..
Pastu pakai baju singkat balik..
Tapi still gi kuliah pakai baju kurung..
Nak menuntut ilmu kena la pakai yang sesuai dengan majlis..
kalau dah pakai baju nampak lurah kat depan dengan belakang,
Ilmu pun lari, lecturer tak lari, mau plak kalau lecturer lelaki,
dia bagi markah lebih lagi ada,
Tapi tula, time tu ja markah lebih,
Nak tengok ilmu tu bermanfaat ke tak,
Bila time kita nak aplikasikan,
Berguna tak apa yang kita belajar dulu,
Atau kita dah lari jauh dari apa yang kita belajar dulu-dulu,

So, sebelum buat papa fikir dulu,
Adakan apa yang kita buat hanya bermanfaat pada masa sekarang,
atau sentiasa bermanfaat selama-lamanya..
Sehingga di alam kubur..

Fikir-fikirkan....
Post a Comment