Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Tuesday, August 28, 2012

kadang-kadang saya lupa

People come and go.. eish, what im trying to say.. wallaweh
 
 
Sometimes, i just stand and wait for good things to come
yup, no efforts at all
oh, silap
wishing without trying is like wishing in vain
betapa useless nya la time tu
tapi, itula kenyataan yang telah dilalui
wishing all good things to happen
wishing all sweet dreams to become reality
without any smart effort
just a huge mistake
 
 
Saya tidak hidup di zaman Rasulallah s.a.w,
Saya tidak hidup di zaman para sahabat
Saya tidak hidup di zaman imam syafi'e, imam malik, imam hambali
Saya hidup di zaman ulama tersohor Dr Yusuf Al-Qaradawi
Namun masa, jarak dan kewangan membataskan pertemuan kami
Sekurangnya di tanah air saya ada ulama dikagumi dunia
Datuk Nik Aziz Nik Mat
Tapiiiii,
Akan diusahakan juga untuk saya sempat mengikuti tazkirah beliau
Ruginya saya hidup sezaman dengan beliau, tapi tak pernah mengikuti kuliahnya
 
Sekuranya nanti boleh la cerita kat anak-anak (berangan tak salah),
Saya hidup sezaman dengan ulama yang hebat
Saya pernah hadir dalam majlis ilmu yang dihadiri beliau
Mudah-mudahan saya berjaya
 
 
 
1. Jom sapa nak join.. boleh makan nasi kerabu dan kepok lekor... syoknya walaupun taktau bila akan menjadi kenyataan..
2. Saya sedang baca buku karangan Datuk Nik Aziz, "MUHAMMAD BUKAN NASIONALIS"
3. Saya cadangkan anda beli buku SYAMAIL MUHAMMADIYAH, berkenaan adab, perilaku, fizikal Rasulallah. Highly recommended. Tak mampu kalau, meh la pinjam.
 

1 comment:

Cantiknyapurple said...

Orang kata memiliki buku Syamail Muhammad seolah2 Rasulullah ada di rumah kita (dgn syarat buku itu dibaca & diamalkan lah kann..)