Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Saturday, February 16, 2013

Inspiring- Walaupun beliau sudah tiada

Last two months, waktu saya gatal-gatal tangan search pasal Uni. of Sheffield, England, antara result yang keluar adalah Mas Afzal. So, semangat ingin tahu, sapa mamat ni. Saya search dan jumpa his blog. Oh, he is a medical doctor. Tapi by the time saya baca blog dia, entry last sekali ditulis oleh mak dia. Bila go through entry-entry yang ditulis oleh beliau, saya kagum seketika. MasyaAllah. Dia cuma setahun tua dari saya tapi he much-much-much far better than me. When a Dr write his very own story on how he face the challenge, dengan pemilihan perkataan yang terbaik, menjadikan dia dekat di hati. I give his link here http://masafzal.blogspot.com/. Selama ni, saya ingatkan kemoterapi adalah rawatan biasa, walaupun saya tau ia mesti menyakitkan tapi saya tak dapat nak bayangkan apa sebenarnya rawatan kemoterapi itu sendiri.
 
Al-fatihah
 


5 comments:

Cantiknyapurple said...

Kisah hidup & peribadi arwah sangat epik. Knina sempat bersama dgn orang2 yang pernah bersama dgn Arwah masa arwah kat sana. Masa mula2 kat Sheffield, jumpa semua orang, semua org sebut nama Mas Afzal (masa tu arwah dah balik M'sia). Dalam hati, He must be somebody..indeed,yes. Walaupun tak pernah jumpa, tapi masa dapat sms kata Mas Afzal meninggal, rasa sedih sangat hati. Terus contact kawan Sheffield yang dah balik M'sia. Pemergiannya sangat dirasai...

Norhidayah said...

Dayah pun rasa sedih walaupun sempat baca blog dan tengok kat utube sahaja. Epik betul kehidupan dia. Dia datang tanpa nama tapi Allah jemput dia meninggalkan nama yang hebat..

Anonymous said...


assalamualaikum,
jazakillah for sharing the link. i read some of the post and it really touch my heart. masa tgk gambar die solat duduk atas katil..masha Allah! muhasabah diri balik..kadang2 kite yg sehat pon melewat2 kan solat kita..
will follow the blog, in shaa Allah.


u.know.me.

Norhidayah said...

Sama2. Ya, gambar dia solat atas katil tu. Bagus kan gambar tu diupload, membuka mata kita yang dah sedia terbuka tapi rabun..

Macam mana nak tau ni sapa kalau tak letak nama..

Anonymous said...

dayah, u inspired people too..keep it up! keep on posting good things.many silent readers are stalking ur blog hehee