Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Friday, March 15, 2013

Pengalaman pendaki everest


Assalamualaikum,
 
Rabu pagi saya menonton rancangan Motivasi Pagi (6.30pg-7.00pg) dan pagi tersebut mereka menjemput seorang pendaki everest. Muda lagi mamat tu (boleh tahan jugak la). Saya tengok pun dah hampir separuh perjalanan cerita tu.
 
Antara soalan yang ditanya oleh Fedtri adalah pengalaman yang tidak boleh dilupakan oleh beliau dan jawapan beliau adalah:
 
"sewaktu kami sampai ke kem (saya tak ingat ke berapa), pada waktu tersebut kami telah hampir kehabisan tenaga. Dan semua makanan dan air telah menjadi keras termasuk kurma yang dibawa dari Malaysia. Kami memerlukan setengah jam untuk mendidihkan air menjadi cair dan lagi setengah jam untuk air mendidih. Kurma juga menjadi keras, tersekat dikerongkong. Pada masa tersebut, adalah seorang kawan yang membawa AIR ZAM ZAM dan KURMA NABI. Hanya KURMA NABI yang masih lembut dan AIR ZAM ZAM yang tidak membeku"

 
Subhanallah....

 
P/S: InsyaAllah, Esok seorang ofismet saya, Puan Rahayu bakal menjadi tetamu Allah. Sama-sama kita doakan supaya beliau dan keluarga menjadi tetamu Allah yang paling istimewa dan perjalanan mereka diredhai Allah.

No comments: