Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Tuesday, March 14, 2017

My Wish- Glitter Casio for Women

Its past 12 already!!

And, I cant sleep, so, Im having my 2nd cup of coffee..
Tadi, during buka puasa, I already had a tin of nescafe tarik.. 
Cafein saturated, almost maybe..

So, since tak boleh tidor, and tomorrow which I means this morning I will have group meeting..
Our very first annual group meeting I must say..
Supposely, I kena la get ready kan..
Therefore, I dah beli a tin of original nescafe for tomorrow morning... ciaciacia
Clever girl!!!!

Malam ni, saya mengenang kenangan lama di Japan.. Browsed gambar lama..

Aisey man, memang mengundang kerinduan yang keterlaluan..
How I truly missed Japan.. :(
I sendiri tak tahu apa yang I rindu.. Not the professor, not even Shan.. 
I missed Tsukuba !!!!



...WRIST WATCH...

Me with Furqan (anak Kak Nina) - Yokohama, Japan (October 2015)... Can you spot my wrist watch?
Seumur hidup saya hingga sekarang, saya cuma pernah pakai jam 2 kali..

My very first time adalah semasa saya di USM.. 

One day, kami (me and my coursemate) outing ke Kompleks Bukit Jambul..
Dulu-dulu, this kompleks memang sangat famous.. sekarang dah macam hidup segan mati tak mahu.. Nasib la ada Mydin dalam tu
And, saya terbeli a no-brand jam and it cost me only RM19.90..
So murah kan..
Lagipun, saya bukanlah seorang yang di ajar memakai jam (ayat apakah)
Jam tu cuma selamat dipakai beberapa minggu
Akibat dibaling sesuka hati ketika lupa dibuka sewaktu ingin mandi, akhirnya tamatlah riwayat jam itu
I pun dah tak ingat macam mana jam tu mengakhiri hayatnya bersama saya

Since then, I tak pernah sekali beli and pakai jam..
Never

Sehingga lah nak ke Japan
Masa ni risau if terjadi perkara tak diingini dengan handphone sewaktu di Japan, macam mana I nak check time kan

So, 2 days before fly, I went to Kedai Buku Hasani and terbeli a no-brand jam again and it cost me nearly RM50.. (mahal seh)
Its a no-brand again!!!!

Waktu hari nak fly, I almost tinggalkan jam dekat surau airport Alor Setar selepas solat Zuhur.. 
I even told the stewardess to tell their friends to collect the watch for me.. (malu sebab jam takda brand- apala sangat nak pi collect and simpankan jam takda brand until I came back 3 months later)

I sedih sangat masa tu.. And risau too..
Finally, bila sampai Japan, check back pocket jeans, I found the watch.. sooo lega and senang hati
Yeah, thats my RM50 wrist watch

In Japan, I took Japanese class, using my own pocket money.. Its every monday and wednesday..

In this class, we need to converse Nihongo.. I struggled to able to learn Nihongo.. It so fun gais!!!


Me and 3 other guys with our sensei..
One day, our topic was about wrist watch.. 

Saya kena tanya orang sebelah dia pakai jam apa.. And jenama apa..
Diorang semua mat saleh.. And depa pakai jam jenama hebat-hebat
Remember, i wore a no-brand wrist watch!!!!

When the guy asked me, what is the brand of my watch (of coz we conversed in Japanese)
I mentioned that it is a "QUARTZ, a malaysia' brand"... kahkahkah
Sebab dekat jam tu tulis quartz.. I have tooo
Bodohnya.. 
Tapi, since depa taktau apa, depa pun angguk je macam "oh, is it?"


After two months in Japan, the jam collapsed.. Jam murah kan
Lantok la situ

I pun terpaksa hidup berpandukan handfon semula,
Until now

Before came back,
I went to Yodobashi in Akihabara
And bought Casio Watch for each of my nieces and nephews (which cost half of my meals allowance)
You khow what, i tak beli jam for myself
Arghhhhhhh..
What a mistake

Menyesal sangat tak beli jam for diri sendiri 
I never had a proper jam selama ni


Last year, when I was in Langkawi
I did usha a glitter Casio for myself
Mahalnya.. 
I can get better in Yodobashi.. (I wish I can go there again)

Waktu I ke Kore, I even had to beg my niece to pinjamkan I jam dia..
Kesian kan I.. 
I pinjam je, simpan dalam beg, incase fon i dropped ke kan...


I really wish
I can have a nice glitter Casio as my 32 birthday gift..

Please pray for me...

Hopefully

I dapat miliki salah satu..
hihihihihihi

(I kena la berjimat since power spec mata i bertambah, nak kena tempah a new spec, cost a lot jugak tu)
Related image

Related image
I love this type more!!!!
Related image 

Tiga-tiga lawa, tiga-tiga idaman kalbu...

No comments: