Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Sunday, July 30, 2017

Peminat SitiNordiana

Zu, sorry!!!!
Tapi nak bagitahu jugak
Semalam Zati dah belasah aku sampai lebam tangan, nasib baik aku tengah drive, aku terpaksa hadap jela.. Tak boleh nak melawan..
Siku si Zati dah la tajam (dia kan kurus kering), hampir sepuluh kali di sikunya aku..
Suka la dia sebab aku tak dapat nak elak..

Hang mesti konpius kan kenapa aku say sorry awal-awal
Aku tak boleh la nak simpan cerita ni lama-lama
Sebenarnya kan


ermmmmmmmmmmm


Muhsin....


Muhsin tu bukan nama sebenar...


Nanti aku tulis novel cerita Muhsin tu
Aku tak sempat lagi, nak kena sediakan proposal cepat sebelum bos hang sound aku dalam meeting lagi
Tapi, hang kena la bekap aku, aku tulis blog ni pun demi nak asah bakat menulis jugak
Technical writing dengan freedom writing perlukan kemahiran yang hampir sama
Writing ni kalau tanpa penyambung kata, tak sedap ayat dia, be it technical or non-technical write-up
Jadi kemahiran memanipulasi ayat tu sangat penting
Macam perempuan cantik, kalau ada value added pembersih dan pandai masak tu kira bonus, tapi  kalau pandai tajwid tu kira perfect la
Nampak tak, kita nak perfect, bukan setakat bonus
Nak hantar proposal juta-juta kena la prepare setahun...hahahaha
Kena ambik cuti sebulan travel pusing europe carik idea

*Padahal gaji 0.003% je dari sejuta tu, jenuh nak ganti kalau projek gagal

Sekarang ni semua nak kena kaitkan dengan perempuan cantik
Ada satu cerita dalam page troll KRT (sebab kawan share paksa suruh baca)
Perempuan tu bagitahu yang dia gemok sebenarnya
"Orang lain gemok kena kutuk tak cantik, aku gemok kena tuduh mengandung"
Padahal dia tak kahwin lagi

Memang kena cili la mulut puaka mana dok tuduh orang gemok mengandung
Sebagai salah seorang ahli persatuan gemok
Hurmmmmmm... cubit peha kanan, peha kiri yang bengkak tahu!!!!!

(Macam aku pergi beli baju kebarung ready made, dah ambik size L nak try... Sekali promoter tu sound, "Kak, try XL atau XXL, tak muat rasanya L"........ End up pakai L elok je, even kalau pakai M pun tak menggelebeh pun......eeeeeeeeeeeeeee macam nak ajak adik promoter tu pergi coffee-coffeee je)..... 


Ok, tarik nafas dayah!!!!!!!!

 

Zu, Muhsin tu watak khayalan 
Tak wujud, so, please jangan tanya i lagi yer lepas ni
Sampai la i update kat you nanti
Dan
Tolong jangan meroyan sekarang
Keep Calm and Keep Zikr....


Ok, berbalik kepada siti nordiana ni
Suara dia kenapa merdu berlemak sangat
Sedapnyaaaaa

Dulu, i tak minat pun penyanyi ni
Tapi, lepas gegar vaganza yang siti nordiana menang tu
I dah jadi die hard fan dia dah

Lagu dia waktu dalam gegar vaganza semua sedap-sedap lemak berkrim

Tah la, bila dengar suara dia, terbayang memori lama
Memori waktu pergi konferens kat Mie Perfecture
Gila lama punya memori
So, bila-bila i pasang je utube lagu sitinordiana kat opis tu
Pepaham jela 
Perempuan ni meroyan lagi ni

Masalahnya sekarang
Hampir hari-hari pasang utube ulang-ulang lagu yang sama
Sampai semua dalam opis cemuih dengar
hahahahahahahahahahaha

Padan muka depa
Pakai la earphone
Sebab earphone i tertinggal kat kampung
kihkihkih


I tengah cari solution sekarang ni
Cemana nak get rid semua memori pasal sitinordiana
Masalah krisis identiti sangat
Arghhhhhhh


I kena pergi balik la ke Jepun
Kena ni
Hantar balik saka ni ke sana



No comments: