Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Monday, July 22, 2019

Saja je

Harini aku balik kerja pukul 3.30ptg,
Sebab kepala aku berdenyut-denyut,
 Lepas lunch, solat, pikir punya pikir, 
Aku decide untuk terus balik rehat kat rumah je...
Alhamdulillah, lepas rest and sebelum maghrib dah tak berdenyut sangat dah,
See, malam ni dah boleh update blog, yeay

And boleh work from home malam ni,
Gituh
Itulah salah satu keistimewaan kerja di SIRIM,
Quite flexible, walau gaji tak setinggi agensi lain, tapi nature of work kat SIRIM kalau digunakan betul-betul memang best,
Kena pandai take advantage untuk self grow,

Mat saleh kata,

"IF YOU WANT TO HAVE SOMETHING YOU HAVE NEVER HAD, YOU MUST WILLING TO DO SOMETHING YOU NEVER DONE"

Honestly, I learnt a lot from year to year. Kadang belajar in a harsh way, hehehe. 

Ada orang dia cepat adapt bila environment dia menekan, and this applicable to me.
Aku jenis kalau leisure sangat, aku pun jadi mandom, 
Tapi kalau terlalu stress, aku akan tinggalkan terus je.. hahaha

Eh, apa aku mengarut pulak ni...

Last week, aku tengok balik post aku yang lama-lama,
Lepas tu aku marah dekat diri sendiri sebab dah banyak benda yang aku tak simpan dekat sini,
Nanti lama-lama aku akan lupa apa yang pernah terjadi dalam hidup aku, especially benda yang exciting.

Dan berapa kali aku pergi Singapore and aku tak coret kat sini,
Post Turki pun senyap dah,
Post Kelantan memang umpama teratai layu di tasik madu,
Ni karang nak travel lagi ni..

Lepas tu,
Ada satu benda yang aku nak tulis progress kat sini tapi sebab lawyer pun tak proceed lagi so aku diamkan dulu lah,
Nak coret pasal pokok getah pun tak boleh menoreh lagi,

Aku aim,
By the time aku resign from SIRIM aku dah ada produk untuk mudahkan aku toreh pokok getah aku tu..
Hahahhaa
Namun, aku nampak aim aku tu kelam dan seolah tergantung sepi,
Nantilah aku suruh Zuhana tolong pikirkan,
Dia kan aim nak jadi successor SIRIM..
Aku dah bagitau dia, by the time dia lead sirim nanti, aku dah resign, tak sanggup aku nak karam bersama-sama ... hahahahha



Ni aku dok type sirim huruf besar ni, maknanya aku saja cari nahas, memang nahas sungguh ni,
Orang kata benda boleh cari buat apa dok senyap..


Sebenarnya aku dah 34 tahun tau,
Tapi,
Ya Rabbi,
aku selalu konpius dok ingat aku baru 33 tahun,
Bongok kan..

BTW, lagi 15 tahun aku dah nak masuk 50 tahun..

Lagi satu, tahun depan tahun 2020,
Tahun kereta boleh terbang,
Korang dah booking ke belum?
Karang orang lain dah sampai Jordan, korang baru dok drive sampai Ipoh, 
Masa tu jangan cakap tak pernah dengar lagu wawasan 2020,
Memang kena gelak lah, hahahahahah

No comments: