Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Monday, October 23, 2017

Rombongan Sekolah Adam ke Lost World of Tambun

Entry Lombok akan bersambung selepas saya balik dari Melaka next week.. A drama sebabak betol nak pergi melawat kilang di Melaka ni.. A business trip, and they want to make it a daytrip.. I dont like it.. I kena trip yang santai and steady and fun.. So, i will drive to Melaka, alone... 

"lonely, I am so lonely, I am nobody..........."

Back to the actual story,

Since beberapa bulan lepas, kakak and saya berbincang berkenaan trip Adam ke Taiping.. Dia kata dia nak pi bukit merah dan zoo.. So, i thought, it must be zoo taiping lah kan..
So, kami ada la usik-usik si Adam ni..

"Adam, hang tak payah pi la.. hang tu kecik lagi, dah la kecik tak dengaq arahan pulak tu"

"Kami tak kira, kami nak pi jugak... kami dah bayaq dah duit kat cikgu.."

"Alahhhh, berapa sangat... bayaq ka tak bayaq ka, hang tetap tak boleh pi"

And, he take it seriously... 

So, dia memujuk abah dia yang dalam skop pemahamannya, paling menyayangi diri nya... Dan, dia buat full payment... Hanya diketahui oleh dia dan abahnya..
So, nak taknak... being the most youngest and beloved one, seseorang kena folo dia pi rombongan tu.. Dan kakak saya pulak tak join group wasap sekolah Adam.. Dia taktau kata parent boleh folo rombongan tu sekali, sebab, pihak sekolah chartered 2 buah bas untuk rombongan ni.. So, the most eligible candidate yang akan folo dari belakang adalah saya.. Sebab saya duduk Kulim.. Kulim is the best.. 

2 days before rombongan, Adam demam!!.. So, we ols thot dia tak fit la nak join the rombongan... Tidak.. setiap petang dia kayuh basikal, sampai dia sihat dan cergas semula.. Demi rombongan sekolah.. 

So, a day after Deepavali, by 7.30am, bas bertolak dari perkarangan sekolah..

And abang dan kakak saya memberi destinasi rombongan yang berbeza kepada saya

Kakak kata "Adam pi bukit merah... dalam surat sekolah pagi pukul 10am, tiba di bukit merah..

Kata abang "Cikgu kata depa teruih pi lost world of Tambun"

Im confusedddddd

What the hell

Taiping and Ipoh bukan nya jarak 100meter okay!!! Give me the correct answer lah

Lastly, i called the ustat

"Hello hello, ni ustad yang Adam kata hensem tu ka???? Kita nak jumpa kat mana ni?"

"Kami pi teruih Tambun.. Kita jumpa kat sana naaaa"

OMG... TAMBUN, IPOH.... sekolah tukar tentatif last minute... sampai hatiiii

And I drove there like perempuan psiko

Kalau aku tahu nak pergi Ipoh, aku tarik diri awal-awal... jauh kot
Adam, dah besaq nanti, sila bagi monthly allowance dekat I....

Sampai je Tambun, wallaweh, orang macam semut, nak beli tiket kena beratur sejam

Demi mu Adam

And, bila jumpa Adam dia boleh buat tak kenal

I hate chu Adam


Bayangkan, saya masuk ke water park pukul 12.15pm until 6.00pm...
Adam and the rest masuk water park pukul 11.30am hingga 6.30pm... segalanya kecut
Rombongan sekolah ni disertai oleh student darjah 1-6 dan diawasi oleh beberapa orang guru sahaja... Student mai 2 biji bas... aku pulak yang neves...

Malam tu, saya tido Ipoh.. and lepak dengan lecturer PUO.. Zati Who???

Bila jumpa Adam hari sabtu.. barulah tau apa yang jadi

Kawan dia kata saya mak dia... dia denied... good job
Ustazah dia kata saya mak tiri dia... dia agreed... sebabnya dia takut dengan ustazah tu... like hello!!!!!

And, waktu kami keluar and singgah sembahyang maghrib kat masjid...

"Boleh dak kami nak masuk sembahyang kat tempat wanita..."

"Pasaipa pulak???"

"Kami takut kena culik"

"Oh, kat Tambun, hang pi hilang, tak folo kawan-kawan hang, tak takut kena culik pulak???"


Hahahahaha

Dia kan lelaki, dengan lagak macho, pi solat jemaah dengan rombongan kenduri kahwin.. 

Untung lah sapa dapat menantukan si Adam ni....

dah la hensem, macho plak tu....
Orang macho mestilah pakai baju kuning

No comments: