Everything Happen For A Reason

Powered By Blogger

Tuesday, May 21, 2019

To Turkey ler pulok kite... travelling day

Kami semua dah sepakat akan berkumpul di sirim shah alam dan naik bus beramai-ramai ke KLIA. Pukul 4.30am, zu dah hantar saya ke sirim. Memandangkan awal sangat, kami ke mekdi roundbout seksyen 2 tu, malangnya McCafe takda lagi, mungkin sebab terlalu awal sangat. So, lepas zu dropped saya dekat bas, dalam pukul 4.45am, bas bergerak dan selamat sampai airport sebelum masuk waktu subuh.

Saya dijadualkan akan sebilik dengan Kak Siti Musalmah. Sebenarnya tak pernah kenal pun kakak ni, pernah dengar nama je. Lagipun kakak ni adalah staff di Sirim Rasa. Dari Sirim Kulim yang join trip ni cuma saya dan En Mansor (bersama isteri). Nasib lah saya kenal isteri En Mansor tu, Kak Nor, since kami pernah join aktiviti kemasyarakatan bersama sebelum ni.

lepas solat subuh, kami check in dan masuk ke balai pelepasan. Saya mintak kak siti temankan saya minum kopi di oldtown white coffee. Entah lah, tekak ni tak serasi dengan starbuck, saya rasa kopi starbuck untuk orang yang pentingkan lifestyle, bukan untuk coffee addicted person. kopi starbuck rasa dia seperti hampas, tak paham kenapa orang sanggup bayar untuk something yang tak worth it.

Kak siti tak minum, dia bukan cafeinated person. Tapi dia bawak bekal karipap.. Sedap sangat

Dalam flight dari KLIA ke Qatar.. Akan transit sekejap sebelum meneruskan perjalanan ke Istanbul. Kak siti tak duduk sebelah saya masa ni...

Dah sampai Istanbul, terus agen bawak pergi makan malam

Bersama geng dari kulim.. hehe

Masa awal-awal tengok nasi tu, terus terdetik dalam hati, 'awat sikit sangat, aku dah la tengah lapar ni, mana cukup'... Tapi bila dah makan, kenyang sangat, patut lah depa letak nasi sesenduk je, nasi ni kenyang macam makan nasi dagang, .. Tambahan pulak, beras depa mahal

Dekat area restoran.. cantik sangat

Kami makan kat area sini lah
Lepas setel dinner, kami naik bas dan bergerak ke hotel..

Lepas solat, kami terus tertidor keletihan..

Lagipun esok pagi wakeup call kami adalah jam 4.30am.