Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Tuesday, September 24, 2019

A Red Velvet Cupcake as my birthday gift this year

Dear guys,

Tahun ni aku hadiahkan diri aku sesuatu yang bermakna,
Agak mahal sikit la,
Nak cover sekali kekecewaan semasa birthday aku tahun lepas, dimana aku buat keputusan paling bodoh dengan pergi ke kilang customer semasa hari cuti yang juga jatuh pada tarikh ulangtahun kelahiran aku, itu lah antara decision yang aku regret, lepas ni kalau nak bantu orang kena pentingkan diri dulu, kecuali orang tu orang yang disayangi (kawan, famili)...

Eh, apahal intro aku negative sangat ni..

Tahun ni aku sambut birthday aku di dua negara, 
Pada 15 September 2019,
Aku berada di Vietnam (HCM) pada sebelah pagi, dan aku sampai Cambodia (Siem Reap) pada sebelah malamnya..
What a great celebration kan!!
Aku bayar sendiri tau sambutan  birthday aku tahun ni..

Actually,
Masa aku gerak ke KL untuk terbang ke Vietnam pada 11 September tu, Zu ajak jumpa kejap memandangkan aku berjaya re-schedule flight aku dari turun kat KLIA ke Subang Airport. 

Tau-tau jela kalau turun Subang maksudnya aku kena naik FireFly, dan firefly bagi air dan kacang dan karipap gergasi.. So, agak kekenyangan lah aku malam tu, tambahan pulak aku excited nak fly esok paginya maka lagi tak lalu makan lah aku, walhal aku dah janji nak dinner dengan zu..

So, malam tu sementara tunggu cik Ela datang pick-up aku, Zu bawak aku lepak dekat satu kafe area Subang Jaya.. Nama kafe tu Upstairs Cafe...
Memandangkan perut aku sebu, aku ajak Zu share air je..
So, Zu dengan baik hati telah pergi order air, dan kembali duduk kat kerusi dia dengan muka takda perasaan..

Sedang kami berborak, tiba2 aku nampak ada sorang waiter tengah nyalakan lilin atas sebiji cupcake dan berjalan ke arah kami... 
Without any expectation, aku ingatkan dia nak bawak kek tu ke meja chinese couple sebelah meja kami... Tapi chinese couple tu macam takdak reaction apa pun,

Suddenly,
That waiter walked to me.. Oh man...
Tengah typing ni baru teringat, aku masih tak menikmati kek birthday selain kek tu..

So, that is the earliest and only birthday cake yang aku dapat..



Thank you so much Zu

Its really special 

Last year Zu hantarkan sepotong kek SR dekat kilang customer on my birthday jugak, 
What a kind thought..




Ambiance dekat kafe ni memang best, cuma nak sembang tu kena kuatkan suara sikit sebab ramai orang dan semua orang bercakap dengan suara tak romatik, apa la orang KL ni..
Kalau kat Kulim kafe-kafe macam ni mesti tak dengar suara orang....

So, as usia makin berkurang,
Aku harap aku lebih matured mengharungi hari-hari mendatang,
Aku harap dapat less kan berat badan dan toningkan badan aku,
Tahun ni dan tahun depan memang dah tak sambung belajar rasanya,

Sebenarnya aku nak tukar career path,
Tapi, malangnya boss aku tak sokong permohonan aku,
Kawan aku kata, boss aku selfish, hurmmmmm
So, dengan opinion kawan aku tu, membuatkan aku rasa lagi hazabedah,
Nasib badan lah kan,
Tapi bak kata Zu, aku akan less kan expectation terhadap boss aku..

Haritu aku cakap aku rasa best kan dapat new boss ni,
To be honest, aku memang rasa best masa dapat new boss until I put expectation on her,
Itu lah kekurangan aku,
Day by day, benda tu makan diri, huhu,
Haips, apa ni cakap pasal kerja pulak...
Eh


Akhir kata,
Aku dah kena start pikir apa hadiah aku nak bagi kat diri sendiri untuk tahun depan..


Bye

No comments: