Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Monday, December 6, 2021

Lunch with kak ily cantik- owner Dr Elle's formula

 Aku ada upload gambar matriks card di instagram dan salah seorang yang komen adalah kak ili, my former colleague di Kulim dulu. Tapi kak ili berenti sirim in 2012 dan sambung belajar (PhD) di USM kelantan. 

Kami berbalas mesej di instagram dan decided untuk lunch bersama pada ahad, yaitu kemarin lah.

Kemarin, aku jumpa kak ili, dan dia bagitau akan ada sorang lagi kawan collaborator dia akan join lunch kami.

Betapa kecik nya dunia ni, kawan dia sebaya aku, pernah belajar di usm school fizik dan satu sekolah dengan anem. Anem ni bff aku masa di usm. Dia kata dia pernah nampak aku dalam gambar-gambar anem dan masa belajar time aku ambik course fizik (aku x minat fizik, aku failed fizik dan lecturer aku nasihatkan aku untuk tak repeat paper fizik sebab walaupun result fizik failed, result keseluruhan aku still boleh cari makan... Hanya ada 2 je student failed fizik dalam beratus yang ambil kelas fizik tu, aku salah sorang and aku takdak perasaan kecewa pun sebab aku memang tak suka fizik)...Pastu, kawan kak ili ni mengajar UMK, and labmate aku masa buat master dulu (budak tu buat PhD) sekarang ni mengajar satu department dengan dia. 

What a small world kan!


Alamak kak ili pejam mata la pulak..

Ini la kawan kak ili yang aku maksudkan.. Dr Asanah..
Sedap giler makanan dekat Dorm&Desk ni.. eh, betul ke nama kafe ni.. Kafe ni dekat kawasan perumahan, memang rumah yang diubahsuai menjadi kafe.. Jangan tanya aku pasal rules perumahan di kelantan ni.. 

Lepas ni, aku kena cantik macam kak ili...hahahaha

Terima kasih kak ili jumpa and sudi belanja lunch. Next trip should be my treat ok.

Semoga jumpa lagi Dr Asanah, dia berkali kali sebut nak belajar pasal quantum dot.. I.Allah.




No comments: