Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Saturday, January 1, 2022

New Year 2022- Selamat Tahun Baru 2022

 Assalamualaikum..

Hehe..

Ya Allah, malasnya la nak buka blog ni, sebab last cycle, kuota internet aku habis.. Pastu bile renew cycle baru, aku pulak dok seru-seru mood rajin tapi tak mai. Haish.. Awat taktau.. Tapi kalau kat lab plak, aku rasa serba salah nak tulis blog. Eh, complicated la hidupku ini.

Harini 1.1.2022

Aku mulakan kehidupan baru aku di Kelantan.. 

Aku mulakan kehidupan baru dengan new circle of friends, and jirans..hahaha.. btw, juran depan bilik aku ni hanya anak bujang dia je duduk rumah ni (rumah and compound besar gile)...

Aku mulakan kehidupan baru aku dengan status sebagai pelajar sepenuh masa..

Semua ni aku tak terbayang langsung.. Paling tak terbayang adalah aku akan lalui 2022, 2023 dan 2024 di bumi kelantan... Ingatkan akan mai sekejap-sekejap macam selalu tu je.


Ada banyak resolusi aku nak capai..

Paling utama dan setiap tahun azam ni sentiasa utama : nak kurus..

Pagi tadi kawan aku tanya: apa azam you dayah? Aku terus bagitau nak kurus.. Itu memang azam utama... Actually bukan lah nak kurus, tapi nak reduce weight la kepada lebih sihat.. 

Semalam dah sembang dengan housemate aku, nak keluar jalan kaki ke tepi sungai pagi tahun baru, tapi aku sambung tidur lepas solat subuh..kahkahkah.. Alasan aku bagi kat housemate aku, adalah bunyi angin kuat sangat so aku ingatkan dah nak hujan lebat, padahal memang hari-hari lately ni angin kuat..kahkahkah.. Payah kan hidup bila pandai cipta alasan


Itu salah satu azam yang aku boleh share..

Selebihnya lebih kepada PhD aku dan roles as muslim la kan...

Actually,

Ada banyak lagi azam lain...

Ala, azam macam tahun-tahun yang lepas

 

No comments: