Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Tuesday, July 19, 2022

Post awal pagi

 Masa sekarang 4.43am

Sejak aku kembali ke alam persekolahan ni, aku dah start alami masa tidor tak menentu. Biasa la, kadang panic attack datang tanpa dipinta, terkebil-kebil pandang dinding. hahaha

Dan since semalam aku achieved one of the milestone in my study, aku rasa today reserved a post. Gedik kan.

Kemarin aku dah berjaya pitch dengan jayanya, aku consider as BERJAYA sebab aku berpuas hati dengan komen dan feedback dari panels. Aku sejak dah tua ni, memang aku letak expectation yang tinggi terhadap diri sendiri. Expectation tinggi tu apabila, nak present pukul 10am, di pukul 8am aku masih lagi bergumpal dalam selimut tak boleh bangun sebab otak taknak berenti fikir dari tengah malam. Malam tu aku sempat la pitch dengar sendiri selama 2kali. Pitch sambil dengar sendiri ni penting tau, supaya kita tau how to jump from one slide to another tanpa rasa awkward. Sebab let say kalau aku tak prepre the pitch earlier, yes, aku la manusia paling bodoh sebodohnya saat itu, kahkahkah. Sejarah telah membuktikan. 

SERABUT.

Serabut sebenarnya dengar komen dan soalan panels. Sebab depa tanya tu terus kepada masalah yang aku memaang expect untuk dihadapi. Haish, sembang dengan orang pakar ni, depa tau kat mana masalah akan muncul, kita teruih rasa tak boleh relax. Tu yang pukui 3am terkebil mata tak boleh lena teruih bangun bancuh nescafe and type this post. 


RAYA HAJI.

The best raya haji selepas bapak aku dah takda. We olss, i means th whole family had the best raya in our life.

No offense.

Terima kasih Allah. 


KELANTAN.

Normal la, everything under control. Ye ke? 

Normal la, nak sebut ok tak boleh. 

Kalau Kak Nina tanya ok ke tak, aku jawab jawapan ok dari aku adalah fake, so, dia tanya balik, normal ke? So, senang aku nak jawab, normal for a student who at the same time had to deliver work (where at times semua orang kat tempat kerja termasuk bos-bos tu fikir dayah bersenang lenang sambung belajar full time......fine, korang ingat aku bersenang lenang sambung belajar full time, ok fine..)- Korang tunggu aku habis belajar nanti, aku bagi korang rasa plak apa maksud dayah bersenang lenang di kelantan... tak sabar nya nak habis belajar.. 💋👾

Semalam ada sorang colleague dari shah alam email, mintak maaf sebab dia baru tau aku kecik hati dengan the way he replied to my work and he wished me all the best in my study, terus la aku tak jadi nak ligan dia after aku habis studi. haaaa, nasib baik eh mamat ni.

If mana-mana orang yang buat aku geram sepanjang aku sambung studi ni, aku simpan yer nama-nama ni, korang tunggu eh aku habis studi nanti. Nak larikan diri yer dari tolong aku, haaaa, tunggu nasib hampa nanti. Bizi yer sekarang, tunggu nanti untuk tau apa maksud bizi, nak tengok jugak bizi tu membawa outcome apa. We'll seeeeeeeeeeeeee. Jangan main-main eh dengan aku.😈😈😈

Scary tak?

Kuikuikui.

Mungkin depa boleh start prepare surat resign sebelum aku habis belajar 😏

No comments: