Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Sunday, January 8, 2023

Happy new year 2023

Selamat Tahun Baru 2023


Another year, new life plans, new vacations plan, ehhhh vacation kau eh

Tahun baru sinonim dengan umur pun bertambah.

Dan kepada yang single, bawangrians kembali bersoksek bila si minah tua tu nak kawen.. 😁😁😁😁😁😁.. Sibuk je eh, tapi itu la hiburan untuk manusia yang suka bersosial..gitu


Haritu masa awal Disember 2022, aku balik ke Kedah. Lepas tu aku ke UPM buat kerja kat sana hampir 2 minggu (i will documented on this), balik dari UPM tersakit badan faktor penuaan hampir seminggu lebih.. Memang masa sakit badan ni mood semua ke lautan dalam, teropong pakai infrared memang tak jumpa la, pakai la broadband ka wifi ka 5G ka, memang meruyup signal tak dapat detect. Biar la dia. Nanti-nanti kembali la ke pangkal jalan bila sang supervisor wasap tanya bila nak hantar paper, masa tu baru dia tau erti gelabah bewak. 

Dan, setelah seminggu di tahun 2023, baru aku kembali ke kelantan. Sampai kelantan, pakej migrain pulak, seharian terdampar bak singa laut tak boleh buka mata kepala berdenyut nyut-nyut. Benci gila bila kena migrain ni. Dan cuaca di Kelantan ni pulak, adoih. Tak membantu langsung dengan kehilangan aku di lautan dalam haritu. Makin kelam la signal pencarian. 

Satu benda yang aku recognised, aku masih belum recover dari homesick. Eh, homesick ke nama dia. Bukan homesick, more to kedah sick kuikuikui, Arghhh, tak suka duduk kelantan.

If one day orang tanya apa benda yang aku menyesal masa buat PhD, aku nak jawab "the decision to register as fulltime student at medical campus USM and let my SV know I can stay there for whole 3 years" arghhhhhhhh... My worst decision ever. Ada banyak benda yang sekiranya aku boleh turn back, aku nak ubah, dan dalam semua perkara yang aku menyesal tu, berada di kelantan adalah perkara yang aku paling menyesal. Just imagine, after 1 year in Kelantan, aku masih tak boleh terima keberadaan aku di sini. Heart and soul not found here... Arghhh benciiii

But, what to do. 

Nak taknak, aku kena habiskan study secepat mungkin dan hopefully rumah di kulim cepat siap so aku boleh balik writing di Kulim. I need a place yang ada entertainment and dekat dengan family. So every weekend I can go back, like usual dulu-dulu. So, I can do my work and at times can have family time jugak. Miserable giler rasa sekarang ni. Tah la, aku pun tak tau apa yang miserable tu, tapi rasa kelompongan di sini. 


One of my resolution adalah, to start new year of 2024 and the rest of the year and life in Kedah. No more kelantan 😌

No comments: