Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Wednesday, October 26, 2022

Happy Birthday Hidayah!!! BTW, aku dah pindah masuk asrama.. betapa lamanya aku tak update

 Actually my birthday was 2 weeks ago.

Kehidupan adalah sangat hectics, how to manage emotion and how to manage situation. Erghhhhh

But, after all. As a good friend a mine said "everything will passed"... yes, time will heal everything.

On my birthday this year, 

Itu adalah tarikh aku kena hantar laporan milestone ke-2. And it totally miserable and chaotic. Hahaha. Unexperienced project leader with no one to help. Gitu la. Bila hang bukan lah sesiapa, even projek member sendiri pun taknak membantu. Ingat tu.

It took me 3 mandays to totally understand how things should be reported. kuikuikui.

Dah2 tak nak cakap pasal benda dah lepas.

My birthday tahun ni bermula dengan wasap kaknina pada pukul 12 malam menjelang 15 september. 

Tah cemana nak crop mendalah ni..

Pagi birthday aku, aku drive balik kedah. Yes, just a week before aku dah balik, tak sampai 5 hari, aku drive balik lagi. Begitu la sejenis kegigihan hidayah.
Sebenarnya, harini adalah hari yang crucial. Aku kena submit report milestone projek ke pihak MOSTI (funder projek aku). Kegigihan sebenar aku adalah apabila aku berhenti di hentian tasik banding, stesen minyak grik, masjid kampung apa tah, hanya untuk betulkan financial report projek aku seperti yang diminta oleh akauntan syarikat. End up, kami tak submit report hari tersebut. After 4 hari termasuk public holiday, baru kami berjaya submit report. Alhamdulillah. And after a month, aku berjaya defend that milestone successfully.

Dan pada awal Oktober, aku tekadkan diri, register masuk asrama. After much consideration, this might best the best option. Tawakkal je la.

Hostel life is so far, okay. Biasa la hidup dengan budak2 20an... Mereka ni mostly budak2 baru habis degree dan sambung master. Bersepah yakmat ya bilik kami. Bilik hostel ni ada 3 bilik yang akan dikongsi berdua, a simple pantry dan living hall. Tapi part living hall ni sakit mata sket la sebab depa buat tempat simpan luggage dan tempat letak barang2 laundry. Amboi aih. Hampa sakan noh.

Aku bagi masa sampai aku sempat rehat dulu. Akan aku buat kerahan simpan barang2 peribadi di bilik masing-masing. 

Gambar sekarang

Masa mula2 masuk.. baju dari rumah sewa tak kering.. gigih basuh baju sebelum pindah

BTW, nurul hamizah budak IBRC tu pun dah balik shah alam for good! huwaaaaaa... alone and lonely mode ON.




No comments: