Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Tuesday, October 1, 2019

Malaysian

Benda ni berlaku 3 weeks ago la, 
A colleague asked me, 
What is my opinion on BMF?

To be frank, aku bagitahu lah, aku tak follow page-page yang link to BMF,
Sebenarnya seelum ni aku dok ingat BMF tu nama group KPop baru, bongok nya aku..
Tapi, sebelum aku jawab, dia dah bagi opinion dia tanpa aku tanya apa pandangan dia pulak..
Fine..!!!!!
Pastu aku terus mencelah, aku rasa benda tu macam sesuatu yang positif,
Benda ni patut berlaku once harga barang naik, 
Sebab, once page-page dan BMF ni went viral, its like a victory to Malaysian..
Its not only to malay tapi also to indian, chinese, kadazan, etc. etc. etc.

Aku terus teringat peristiwa masa dekat atas Langkawi Cable Car 2016,
Masa tu Prof Jepun aku datang Malaysia, dan kami bawak dia jenjalan Langkawi.. Kami tu merujuk kepada aku dan zuhana ler.. masa kami berkawan baik dulu.. sekarang dah tak baik ker?? tak tahu..

Tapi nak jadi cerita, masa kami naik cable car tu, zuhana kena patah balik ke hotel dan handle beg dan barang2 kami berdua sebab kami dah kena check-out.
So, tinggal lah aku sorang bawak prof dan lagi 2 orang iaitu shan dan sorang mamat taiwan lagi naik ke atas. 
Ada one time tu, masa kami tengah beratur di mana aku kena lah mengetuai kat depan kan.. Depan aku pulak ada auntie cina.. Being Malaysian, aku pun sembang lah dengan auntie tu dan kami gelak-gelak..
Masa tu aku perasan prof tengok je aku sembang dengan auntie tu.

Masa kami pergi ke dataran helang, kami jenjalan dan prof cakap pasal chinese. Dia cerita lah yang dia tak suka chinese (japanese kan tak suka chinese) and aku terus pikir apa motif dia cakap pasal isu racial pulak ni kan.. And that taiwanese guy kengkonon dia taiwanese tak mengaku ok bahawa beliau asalnya from china. Dia pulak jadik nasi tambah, alahai..

Then, aku triggered lah kan.
Aku terus bagitahu prof, that chinese lady tadi is not a chinese, she is malaysian. Aku rasa macam, eh, dont judge her. Gituuu

Itu je..


No comments: