Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Thursday, October 3, 2019

Terasa pergi kerja harini! Habis tu selama ni pergi clubbing ke pagi-pagi?

Kemarin masa aku balik kerja, minyak kereta aku berkelip-kelip. Aku macam, like finally!
Sebenarnya aku dah 2 hari dok tunggu minyak tu berkelip sebabnya aku memang kalini nak tunggu dia berkelip baru nak pergi isi minyak. Tapi, dia buat perangai pulak dok bertahan 2 bar tu sampai 4hari. Berasap la jugak aku tunggu.

Tadi pagi, aku mandi awal giler, blow rambut (blow kau!, padahal aku tadah rambut depan kipas je pun). Aku tak keringkan rambut pakai dryer sebab aku takut rambut aku rosak (sebenarnya aku takdak dryer).. Aku siap2, tengok utube after solat subuh, then by 7.30am aku keluar pergi isi minyak.

Nak jadik cerita pagi ni, aku masih terbayangkan nasi kerabu kakak yang aku suka giler tu. nasi kerabu kakak tu memang aku craving dah 2 minggu weh. Dah 4 kali aku pergi cari tapi dia tak buka, aku sedihhhhh. Lepas isi minyak, aku pergi check lagi sekali dan dengan pasrahnya aku terima hakikat kakak tu masih tak buka gerai dia. Why kakak, why?

Knowing masa 7.30am hingga 8.00am adalah masa kritikal orang masuk kerja..
Aku rasa happy doh.

Masa aku on the way nak ke office tu, banyak kereta atas jalan, dan aku beratur belakang 10kereta dekat traffic light. Aku rasa heaven. Aku rasa macam, inilah nikmat sebenar pergi bekerja. Aku tau, macam bodoh kan kenyataan aku.
Seriously, aku rasa happy masa nampak kereta banyak-banyak tadi, especially kat traffic light. Imagine, selama ni masa aku pergi kerja waktu normal aku masuk kerja, kereta aku selalu kat depan sekali dekat traffic light. Aku stress. Kenapa kehidupan aku begini? hahahahaha

Tak percaya?

Meh la stay kulim.

No comments: