Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Tuesday, October 1, 2019

Kuala Lumpur, Ho Chi Minh, Siem Reap, Bangkok and back to Kedah menaiki flight, bus and train - Travelling from Malaysia to Ho Chi Ming (Part 2)


Flight kami ke Tan Son Nhat International Airport, Ho Chi Minh adalah pada 12 September 2019 pada jam 6.55pagi.

Malam 11 September tu, aku dah sampai rumah Ela. Lepas lepak and mandi, dalam pukul 2.30am tu, kami ambik grab ke TBS dan naik bas ke KLIA2.



Sampai je KLIA2, turun je bas, terus jumpa Eju..
Macam banyak kali pulak jumpa Eju tahun ni.. haha

Macam biasa kami lepak-lepak di OldTown White Cafe dan catch-up perkembangan masing-masing, walaupun aku cuma ada perkembangan saiz badan sahaja untuk dibanggakan. How sad.. hahaha

Pukul 5am, kami gerak untuk pemeriksaan immigresen, lagipun kena lah masuk awal sebab nak solat subuh. Dari experience masa trip Taiwan, crowded giler lah surau tu untuk solat subuh. Untuk record, kami meninggalkan Malaysia, sejurus selepas solat jemaah subuh, semoga berkat ler perjalanan kami ni.  

Untuk makluman, berat beg kami paling ringan aku rasa adalah beg aku. Itupun dah 8.3kg. Beg makcik berdua tu aku rasa lagi berat, sebab depa bawak almari pakaian sekali. Ela lawak giler, masa aku sampai rumah dia semalam tu, dia tanya aku bawak baju berapa. Aku jawab lah aku bawak 5helai je, terus kawan cuak sebab dia bawak 10 helai dengan harapan akan tukar baju setiap hari. Habis ko ingat aku nak pakai baju yang sama, tak basuh.. Aku dah bajet nak beli baju kat sana je, thats why lah aku tak beli luggage. Benda boleh beli kat HCM, buat apa susah payah angkut dari Malaysia. Aku duit banyak kot, aku bawak duit 4juta.. 4juta Dong..ahahaha

Since berat beg kami adalah lebih berat daripada 10% lemak masing-masing, maka, kami agak gugup bila hampir semua yang beratur kat depan aku (aku kan ketua kumpulan, so, aku kena la beratur kat depan) kena timbang beg masing-masing. Muka paling cuak jatuh kepada Ela.. hahaha.. Cuak giler doh muka member. Nasib lah bila turn kami bertiga, mungkin berkat cahaya selepas solat jemaah subuh pagi tu, kami berjaya melepasi immigresen dengan semua beban tu.

So, after 7am, flight kami take-off dan kami dengan bangganya sebagai penumpang AirAsia telah breakfast di awanan biru sambil menikmati Nasi Chicken Teriyaki (yang sangat lah sedap, sedap mamps weh!!) dan sebagai ketua kumpulan jugak haruslah aku kena lagi up daripada depa kan, aku menikmati kopi panas dan depa aku orderkan air kosong (sesuai lah dengan imej blur depa).... 

After 2 hours, Alhamdulillah


So, yeah....

We are there!!!!!





No comments: