Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Thursday, May 20, 2021

Sapa yang tak faham sebenarnya ni

Semalam kecoh pasal kenyataan rasmi polis yang pelbagai.

Almaklumlah, Malaysia kan masyarakat majmuk, pelbagai bangsa, agama, bahasa, makanan, dan budaya,

Jadi, penerimaan kepada kefahaman SOP tu pelbagai

Sebagai negara yang meraikan kepelbagaian

Kita terima je la kenyataan rasmi yang pelbagai ni, SOP juga pelbagai, 

Betapa warna-warninya Malaysia tercinta

Semalam jugak kec covid-19 yang positif meningkat, kira perkembangan terlalu positif,

Bila positif menunjukkan ada sesuatu yang negatif, 

Apa kah yang negatif itu? hurm

Pikir la sendiri... Aku pun pening dah asyik makan tido kat rumah ni


Sejak asyik duduk rumah ni, rasa geram dekat celcom tu mencurah-curah

Line kalah siput sedut dut dut

Ada sekali tu punya la geram, setiap 5 minit line dia hilang

Aku terus mesej Celcom kat messenger FB, itu pun berapa kali refresh baru nak delivered

"I ni tengah meeting dengan boss, line kejap ada kejap takda, kalau I kena buang kerja siap Celcom"

Line pun ok setelah itu...


Sekarang ni,

Tengah konfius

Sebab tak paham SOP

Cemana orang lain boleh hadam SOP kalau aku pun tak paham2 SOP

SOP company keluar emel lain, SOP kena buat kerja tetiba overwrite SOP company, lepas tu emel lagi sapa langgar SOP company kena tindakan tatatertib serius

Eh, ni kalau anak sedara aku yang sekolah rendah boleh paham, aku tukar dia masuk kerja biar aku masuk sekolah PDPR semula


Tak sempat nak hadam SOP

Keluar pulak isu laksa pakai ikan apa yang sedap

Aku pening la gini


Bye


No comments: