Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Tuesday, May 18, 2021

Selamat Hari Raya 2021

 Tulis post ramadhan tak sempat nak habiskan, tau-tau dah raya ke-6

OMG

Cepat sungguh masa berlalu

Kadang-kadang amcam tak percaya kita dah lalui 2020

"Bring back my full of dreams 2020"-kata hati kecilku

Raya tahun ni, meriah betul facebook dan ig, dengan gambar rayanya, gambar kuihnya, gambar main mercunnya,

Uish... betul-betul happening

Macam tak percaya seminggu sebelum raya semua merungut bagitau tak semangat nak raya

Itu la kita, bukan kita yang tentukan kebahagiaan kita

Kalau dah tertulis kita akan seronok beraya, memang kita akans eronok beraya walaupun sorang-sorang


Aku beraya di kampung

Sebelum kedah umumkan PKP, aku dah selamat sampai kampung, balik pun sehelai sepinggang sempena weekend, jadinya aku terus je stay kat kampung

Duduk di Kulim pun takdak ke mana-mana, paling jauh singgah tapau kedai makan KakNik..

Masuk opis pun kadang-kadang aku sorang je.. 

Baik la aku duduk kampung, dah alang-alang dibenarkan wfh.


So, merasa lah aku beraya di kampung teman mak aku

Alhamdulillah

Mungkin ini la hikmahnya bila beberapa kali niat aku nak pindah shah alam tak berjaya

Nak bagi aku dekat dengan keluarga

Pastu bila raya time PKP, orang tak boleh datang rumah, aku pun tak boleh pergi beraya

Tau apa hikmah nya kat aku

Takda dah soalan bila aku nak kahwin...yabedabeduuuuu


Kepada yang tak dapat beraya dengan keluarga

Tahun depan, semoga dipanjangkan umur, dapat lah beraya bersama

Itu pun kalau dah dapat capai imuniti kelompok


Imuniti kelompok

samada melalui vaksin atau melalui jangkitan kepada virus secara terus

Kedua-duanya ada pros and cons

Sebab badan kita semua unik and complex, jadi tahap penerimaan berbeza

I lebih kepada jangkitan secara terus

Takpe la kan, masing-masing punya pandangan

From the start i pilih imuniti thru direct infection

Tapi ini pandangan i, and im not a virologist nor immunologist


Ok la,

Selamat Hari Raya

Gambar takda walaupun hari-hari courier service masuk rumah hantar parcel baju raya...kihkih

No comments: