Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Friday, January 1, 2021

Today need a special post- Hello 2021!

 1st January 2021


Finally, kita dah takkan jumpa 2020.

Apa agaknya perasaan kita bila akhirnya semalam merupakan hari terakhir 2020. 

Sedih?

Gembira?

Terkilan?

atau,

Tak ketahuan?

Aku?

Sebelum ni, aku selalu rasa, why aku terlalu miserable this year, 2020. Rasa useless, bodoh, rasa macam nak lari dan get a new environment (tapi kat mana?).

Aku siap apply dan push unimap untuk keluarkan surat tawaran untuk aku sambung MBA. Yes, I did emailed and called them sampai aku dapat surat tawaran. Aku rasa, aku perlu lari dari the current environment, aku rasa aku perlu upgrade diri aku supaya aku become more valuable, aku rasa aku perlu added value terhadap masa depan aku supaya aku boleh berbangga dengan diri sendiri. hahahaha. 

Sehinggalah aku baca post instagram a doctor, a selebriti doctor, hensem and charming, and dia post bahawa dia turut melalui fasa tidor dan taknak bangun, rasa diri tak berguna, all the rasa yang aku pun rasai. Damn. Rupanya I am not alone. This is what 2020 did to us. 

Sebelum ni aku taknak sambung phd, then, suddenly, aku tekad nak sambung belajar eventho aku taktau nak buat apa. Aku rasa bodoh bila aku pikir apa yang aku nak fokus. Terlalu dangkal pengetahuan yang aku ada sampai aku tak tau nak mula kat mana, nak ke mana dan bagaimana. 

Nak tau apa keputusan yang paling besar aku buat? 

Aku mintak housemate-housemate aku keluar dari rumah, dan aku stay alone. AKU LIVE ALONE. Padahal akulah manusia yang paling penakut duduk seorang. hahaha. Even selama ni, kalau aku terjaga tengah malam nak terkencing pun, aku sanggup tahan, sebab aku takut nak bangun pergi toilet. Aku sanggup tahan sampai azan subuh. Hahaha. Until that extreme. Tapi, tetiba aku decided to stay alone, and aku dah stay alone. To be truth, aku menyesal mintak depa keluar. Hahahahahahahaa

Aduyai... Pernah sekali aku kat ruang tamu, aku nak masuk bilik aku dah masa tu, dalam pukul 11pm, tiba-tiba aku dengar lagu dimainkan dari bilik belakang. Bilik belakang (ke-3) tu memang aku jarang masuk sejak budak tu keluar, kalau bilik aku dan bilik kedua memang aku rotate solat. Berderau darah. Hihihi. Aku cepat-cepat masuk bilik dan kunci pintu. 
Lepas tu keluar pulak cerita pasal grill kena hinggut dekat taman aku jugak tapi fasa baru. Seram lagi.

Walau bagaimanapun,

In 2020, aku tetap bersyukur, antara sebabnya, aku got promoted (means kereta baru on the way, hahahaha) and I got new laptop from company (reason kenapa aku rajin update blog, a way to polish aku punya penulisan, i need to justify guys)... And our family relationship become much much better dengan kehadiran sicilik baharu. And I got new gelang for myself. 

Perempuan dan emas berpisah tiada, hehehe. Aku kena admit la, emas tu memang sumber kebahagiaan. Ada sekali aku sembang dengan kaknina pasal emas, and I even told her yang aku rasa content sangat walaupun hanya sekadar bersembang pasal harga dan tengok latest design emas kat instagram. Bila takda duit, a trip dengan colleague yang sama-sama suka cuci mata pasal emas ke kedai emas pun dah cukup membahagiakan. And, the great big secret is, kami ada group emas yang bernama Gold Digger. Lawaknya, ada satu hari tu, aku pergi Habib Jewels, aku ada la tangkap gambar few design (aku mintak izin kat staff dia) emas yang mana tau kengkawan aku berkenan, aku boleh jadi personal shopper, and aku upload gambar tu depan staff Habib tu! Masa buka wasap group tu, aku pulak yang malu sebab nama group kami Gold Digger. Apalah ada pada nama kan, sedangkan beli emas pakai duit sendiri, tak kikis duit kat sesapa pun. kehkehkeh

Berbalik kepada tahun 2021.

Aku harap 2021 akan membuka seluas-luas rezeki untuk aku sekeluarga, diberi sebanyak-banyak kebahagiaan, dicurahi kasih sayang tak berbelah bahagi. Semoga kerjaya keluarga dan pelajaran (I.Allah aku akan sambung phd, nantikan post-post meroyan aku) menjadikan aku insan yang lebih taat dan patuh pada agama. Semoga tahun ini menjadi tahun yang terbaik. 

Lagi satu, aku dah penat nak cakap kat orang aku umur 30 tahun. Hurm. Maybe lepas ni aku kena bagitau aku 28 tahun. Hurm, sounds better.


Tadi nephew aku bertunang. Aku tak attend pun majlis tu. Aku memang sejak 30an ni malas nak attend majlis orang. Lagipun aku tak suka anything related dengan ayat TUNANG. hahaha. Lagipun nephew aku pun takda, dia tak balik sini pun, famili je uruskan. Dia sibuk bekerja kat Tapah.

Selamat mengharungi alam pertunangan, Afie. 




No comments: