Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Monday, November 22, 2021

Bersiaran dari Kelantan..now and for next 3years.. doakan semoga aku berjaya memakai topi bulat

 Assalamualaikum..


Seperti tajuk aku

Yes, 

Sekarang, aku dah bermastautin di Kelantan.. eh, boleh ka guna perkataan mastautin.. hahaha

Semalam, 21/11/2021.. Aku memulakan kehidupan aku di Kubang Kerian..


Macam aku bagitau sebelum ni, aku akan sambung belajar and start October 2021, company aku dh bagi pelepasan untuk aku memulakan pembelajaran dan hingga hari ni aku masih menunggu id card siap.. Penat gaduh dengan jabatan bendahari dan IPS (pengajian tinggi), tak larat tengok depa dok tuding jari, aku pendam segala kekurangan mereka kerana dua2 jabatan mmg incompetent.. hampeh..


Semalam, aku drive merentasi banjaran titiwangsa..seorang.. 

Aku tak tau mana aku dapat kekuatan tu, sebab mak aku nak anak sedara aku hantarkan tapi nanti aku pulak yang tak keruan pikirkan dia drive balik.. Biar risiko tu di lesserkan.. Gituh


Setakat sekarang, aku menyewa di rumah sewa, semua salah IPS, bilamana id student tak dapat2 sampai sekarang makanya aku tak dapat matriks number yang wajib ada sewakti mengisi borang permohonan bilik asrama. Aku cadang untuk masuk bilik asrama, to lessen mak aku punya kerisauan. Actually aku pun tak selesa duduk rumah ni.. Aku dah penat nak hadap rumah sewa.. hahaha


Seminggu ni, aku asyik menyesali awat la aku buat keputusan menyusahkan hidup aku. Awat aku pilih kelantan, awat aku gedik nak sambung, awat aku susahkan diri nak buat benda yang sukar, pastu aku teringat kawan-kawan membawang di opis buatkan aku rindu, huhuhuhu.. I miss my old life.. huwaaaaaa... Kerana sesungguhnya menjadi seorang pelajar adalah fasa tersunyi dalam hidup.. 


Terima kasih kepada kawan-kawan yang asyik bertanya kehidupan baru aku.. Tq Liza, Syana, Zati, Cik Ela... huhuhu.. why buatkan aku sedih ni, tah kenapa keemoan menguasai diriku.. Tq Tq Tq kawan-kawan, i really need that, and I will always remember the small gesture yang korang buat..

Tadi kakak aku call, aku tanya la ada hal apa sebab aku betul2 baru sampai rumah masa tu "mak suruh telefon tanya ok dak?" hahahaha...


Ok.. Doakan k.. Semoga dalam masa 3 tahun, aku mencapai apa yang aku ingin capai.. Aminn


No comments: