Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Friday, November 5, 2021

November already!! Haiyaaaa..

 Hi.. hehe

Lama senyap kan.. Aku kadang2 lupa aku ada blog ni.. 

Setiap kali aku On laptop dengan niat na menulis sesuatu di sini, masa tu la otak aku ajak aku buat kerja2 opis yang lain.. hahaha

Dari Ogos ke Oktober 2021, within 3 months, things happened, and, everything happens for a reason.

Ya Allah!!

Ada senior cakap, things happened maybe due to ourself, maybe ada benda kebaikan yang diri kita buat. We never know. Aku rasa macam, ada ke kebaikan yang aku buat, aku ni hari-hari naik minyak marah-marah..hahha

1. My R&D project was approved by MOSTI and the funding was increased from RM400k to RM605k without hassles. Smooth and steady, i must say.

2. My company (SIRIM) dengan baik hatinya, telah menawarkan pembiayaan pengajian saya secara SEPENUH MASA (bergaji penuh). Setelah sekian lama, for almost 10years SIRIM dah tak taja staff for fulltime, kali ini, SIRIM mengambil langkah sewajarnya supaya staff yang ada diberi peluang melanjutkan pelajaran tanpa tekanan kerja yang keterlaluan. 

Aku pernah lanjutkan MASTERS sambil bekerja sepenuh masa, masters part time dan bekerja fulltime.. Its achievable, tapi sakit sangat. Aku bernasib baik, semasa aku buat master, KPT melalui MyBrain15 sanggup menaja aku walaupun aku telah bekerja masa tu dan tempoh penajaan adalah 3tahun. Rezeki aku.

Dan, masa aku sambung master tu, disebabkan aku adalah pekerja full time aku kena propose project macam orang lain. Alhamdulillah projek tu di luluskan oleh pihak MOSTI dan melalui projek itulah aku travel ke Jepun dan menimba pengalaman bekerja bersama orang jepun di sana. What a memories kan!! Bekerja dan belajar di Jepun tersangat berbeza. Tambahan pulak, aku bekerja di one of their best research institution, tentulah pengalaman dan layanan yang diterima tak sama dengan sekiranya kita pergi ke universiti. Profesionalism di universiti dan di research institution, dengan mengambil contoh di Malaysia, adalah berbeza.


Walau apapun, rezeki yang dapat ini adalah ujian.

I have 2 years to deliver the project and 3 years to complete the PhD.


All the best to me.


Btw, pertengahan bulan ini, aku akan ke USM Kelantan dan habiskan 3 tahun aku di sana


No comments: