Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Tuesday, November 30, 2021

USM Kelantan ni hampeh sebenarnya.. Yuran student mahal, tapi servis terok..

 Aku dekat bilik post-graduate (PG).. Kat bilik ni ada pegawai sains, student master/phd, dan clinician yang buat master untuk jadi pakar. And kat sini, berlakulah antara dua darjat. Boleh kot bayangkan group mana yang merasakan darjat depa sangat tinggi tu kan. Depa je la yang perasan rasa darjat depa tinggi, budak-budak sains biasa ni tak rasa pun depa istimewa and hebat. kahkahkah

Tadi pejabat IPS call aku, rupanya ada dokumen aku yang tertinggal aku tak sign. Borang tu jadi macam tu sebab aku punya printer memang ada problem sikit. Tapi pegawai-pegawai IPS tu pun buat kerja lembab nak mampos. Serius lembab. Aku send out application tu semua 17 October 2021. Harini, 30.11.2021 borang aku masih belum siap proses. Sedangkan yuran aku berjalan dari sebelum tu lagi. USM kalau ada sesiapa yang terbaca ni, tolong lah, upgrade la kualiti servis tu. Since borang aku tak lengkap lagi, aku masih macam pendatang. Aku takda ID card, since takda id card makanya aku takda email rasmi, tak boleh mohon hostel, tak boleh nak apply ethics, tak boleh nak appoint co-SV dan tak boleh nak pi klinik staff. Hurm.. Bayar mahal okeh, satu semester aku bayar RM4200 okeh, tapi servis hampeh, toilet busuk dan buruk, tempat kat bilik postgraduate ni kecik nak mampos, nak ambik air kat pantry tak boleh sebab katanya untuk staff saja (wtf) and pantry hanya di kontrol oleh staff yang bawak anak-anak depa makan kat situ. Seriously, servis by USM Kelantan ni memang terok nak mampos. 

Sebab tu la awal-awal aku dok rasa awat la aku meninggalkan segala keselesaan di Kulim dan ke kelantan yang serba daif ini. kuikuikui

BTW, harini aku akan tukar rumah sewa. After 9days, akhirnya aku akan keluar dari rumah sewa sekarang. Hopefully, less stressful and akan enjoy dengan berbahagia di rumah sewa baru. Doakan lah. Aku dah bayangkan nak beli lemari dan kerusi study best dah untuk bilik baru nanti. Pastu kena fikirkan menu yang nak masak. Aku dah teringin nak makan spageti ni. Masa kat Jepun dulu, aku ni hari-hari makan pasta.

Kemarin, aku lunch dengan supervisor. 

Kemain kan. 

Sebab aku bagitau dia aku tak lalu makan. And pagi tu aku makan roti je, padahal roti bukanlah makanan kegemaran aku. Aku ni kalau makan roti tu maknanya terlalu malas atau takda mood nak teruskan kehidupan, hahahaha.

Ok la, dah azan. Nak g solat jap pastu nak makan lunch.

Aku ni konpius, plastik makanan aku kat bilik PG ni hilang. Aku baru perasan sekarang sebab aku lapar and nak cari chocolate and kacang2 aku. Aish, sapa pulak yang curi makanan aku ni.


K.. 

 

No comments: