Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Saturday, November 27, 2021

Kawan kerja atau kawan

Musim hujan renyai dan mendung sepanjang hari di Kelantan sekarang.

Basuh baju sidai konfem lah tak kering. Dobi pulak penuh orang. Terpaksa la queue kat kedai dobi.

Aku masih dalam fasa adjustment. Adjustment dengan kehidupan di Kelantan. Kubang Kerian dan Kota Bharu ni penduduk agak padat dan boleh dikatakan mostly yang berduit ada di sini.. Bila aku kata orang Kelantan kaya-kaya, budak-budak lab aku kata sebab jugement aku based on situasi di KB dan Kubang Kerian. Rumah besar istana, kereta import mesti la aku anggap kaya kan. haaahaa

Disebabkan ini hujung minggu pertama aku di Kelantan, Liza yang pernah stay Kulim dulu datang menemani hari-hari cutiku. Liza memang orang Kelantan, dia duduk di Pasir Puteh dalam 45 minit perjalanan ke USM. So, since ada kawan maka panjanglah langkah aku. Semalam kami bershopping sakan di Pengkalan Kubur, dalam hujan sampai migrain aku.. hahaha

Walaupun Liza orang Kelantan, aku rasa aku lebih arif dengn jalan dan tempat menarik di KB dan Kubang Kerian. Maka, aku lah yang jadi pemandu pelancong si Liza. hahaha.. Aku pergi melaka bulan lepas pun aku jugak yang jadi pemandu pelancong si Eju (Eju orang Melaka).

Kehidupan aku di Kelantan setelah hampir seminggu dah hampir teratur. Aku harap akan slowly tenang dan aku akan dapat sesuaikan diri.

Aku masih struggle dengan masalah bahasa. Dan masih cuba memahami pemakanan disini.. Ayyo.. hahaha

Aku teringat dulu masa ada colleague aku pindah ke Shah Alam. How worried kmi semua sampaikan aku temankan beliau ke Shah Alam dan aku balik ke Kulim naik ETS.. Haha.. Bila aku pindah Kelantan kawan aku tu buat tak tahu je. Tanya kabar pun tak.. Hahaha.. Thats the value of kawan.. Sadis rupanya, but in a positive way, ada kawan2 baru yang hadir. Alhamdulillah.. 


Liza la ni suruh aku catatkan journey perjalanan aku sepanjang belajar. This might be the first chapter. And many more chapters to come. I. Allah. 



No comments: