Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Friday, October 9, 2015

Bye Arun, have fun in Chennai

Hai all,

Almost 9.40 pm Japan time.. Walaupun malam kelihatan masih muda tapi tadi isyak pukul 6.30 ptg ok.. See, malam tak muda sangat kan,, Dah lewat malam nak ikutkan..

Tadi kan ada budak tu meleleh leleh air mata.. haahaaa.. 

Seriusly, saya ni bukanlah cengeng sangat tapi entahla malam ni tetiba jadi syahdu pulak..

Btw, esok pagi2 buta Arun akan balik ke Chennai, India selepas setahun di NIMS as internship student.. Walaupun baru beberapa hari kenal, semalam saya berbual-bual agak lama dengan dia.. And he is a nice guy.. Siap cakap lagi kalau dia masih lama disini, dia akan temankan saya ke banyak tempat.. maybe sebab dia kesiankan saya sorang2 survive and so on..

"Hidayah, y are u always wearing that scarf?"
"Why some muslim wear face cover (purdah)?"

Bukan mudah rupanya nak terangkan sebab dia question balik so kena terang betol2 bagi dia paham.. 

Lepas tu dia siap cakap, kenapa saya boleh borak2 dengan dia tapi saya tak boleh borak2 dengan Shan..

(Shan adalah postdoc yang mendapat scholar JSPS JAPAN dan bekerja di NIMS- India mari jugak, dan saya diletakkan di bawah dia)

"Erkkk.. Really? Actually mayb becoz Shan always look serius".. 

"No la, shan is a fun guy.." Dia suruh saya ajak shan if nak pegi mana-mana and jangan pergi sorang2..

Ayat last dia kepada saya,

"Hidayah, remember, u only have Shan here.."

And malam ni setelah lama tak menangis, termenangis la jugak.. eventho i promised myself xnak menangis langsung.. I rarely menangis.. Even kena scold macam nak gila dengan SV dulu pun i boleh buat badak, sampaikan dia kagum sebab i kental katanya..

Maybe sebab rasa keseorangan.. Tadi petang after officehour, dalam pukul 5.30pm, (sini magrib pukul 5.14pm), saya nak cari kedai nak beli telur.. Ok, i jumpa satu supermarket ni, pusing2 taktau mana nak park BMW i yang canggih tu, so, park jela depan pintu masuk supermarket tu... The saddest thing was, that kedai adalah kedai barangan elektrik... Sob-sob, patah la balik sebab dah gelap gelita masa tu.. Esok pagi la pulak cari kedai nak beli telur.. kesian kan i...

And saya masih taktau mana nak beli seafood sebab Arun kata area sini mahal. Ada satu kedai yang agak jauh, tapi jual seafood murah, and i can get veggies too disitu.. And he asked me to ask Shan to take me there, which is macam tak la kot nak ajak Shan.. I is segan.. 

Arun dan hadiah dari grup NIMS


Zu, i takkan rembat pakwe u tu..

No comments: