Everything Happen For A Reason

Everything Happen For A Reason
Powered By Blogger

Thursday, November 5, 2015

Aiskrem.. Aiskrem.. Yummeh

Ingat tak seminggu yang pertama di Tsukuba adalah paling
perit sebab takda muslim nak guide makanan apa yang boleh beli, dimana nak beli dan etc.. etc...

Then, 2 orang indonesian guys bawak saya ke supaa (supermarket) dan berakhir dengan happy ending.. means sekarang dah tak risau pasal mana nak cari makanan halal... celah gigi je.. Ha, gitu.. pasni kalau sambung phd kat sini pun takda masalah dah... :)

Perkara yang saya paling tak sabar sekali setiap kali nak tunggu pukul lima balik keja adalah...

Makan Aiskrim... Sedapnya...


Macam magnum kan? sedap gila kot.....
Kat dalam peti ada dua jenis aiskrim.. aiskrim Parm dan Hersheys... Tapi Parm ni mahal lagi.. Sedapnya sedapnya.. Parm ni, coklat dia tak rapuh walaupun simpan dalam peti dan letak temperature paling sejuk.. Coklat dia letak kat mulut terus melt.. Sehari memang makan 2 batang ok.. Cuba habaq macam mana nak kurus?.. Kat lab pun tak boleh fokus sebab asik teringat ja.. hahaha.. 

Masalahnya sekarang dah habis stok.. wiken ni, ahad baru boleh pi beli sebab sabtu ada trip.. Lambatnya..semua salah orang yang dok pekenai aiskrim ni...ishhhh nak kena ni...


Masa ni nak snap gambar aiskrem saja.. sambil tanya aiskrim hersheys boleh makan tak? tiba2 model tunduk nak cek ingredients...
Sedapnya hersheys ada kacang tu... yummeh sangat.. cepat la ahad...

hehe.. ni kamus bergerak saya bulan lepas sebelum saya dah katam apa yang boleh dimakan apa yang tak boleh makan.. Lagipun malas nak susahkan dia.. Aku kan pemalu orangnya.. Lagipun kalau jumpa kat area ofis aku selalu buat2 belagak tak teguq, tetiba ewah, bila nak tanya halal ka tak selamber ja message.. Jadinya baiklah aku belajar sendiri apa boleh makan apa tak boleh makan.. Kata ambik kelas japanese, mestila dah pandai sikit kanji... hihi.. cumanya kanji ni ada katagana and hiragana.. adoi pening den...

Kemarin nak dijadikan cerita terjumpa dalam lif.. aku dah macam, eh nak naik tak naik.. Mengada betoi.. haha.. sebab ingatkan lif nak turun sedangkan aku nak naik solat, dah nak habis magrib masa tu sebab eksperimen lambat pulak habis.. 

Me: "Eh, nak ke atas, ke bawah ni?.. saya nak naik atas"

T: "Naik la, saya mau ke atas"

Me: "Dari mana".... eh tetiba peramah pulak aku ni..

T: " Dari rumah, balik makan,,,, lapar..rumah dekat kan".. sambil tersengih.. tu aku malas nak cakap dengan dia ni..

Me: "Kamu tinggal dengan famili di sini?" 

T : "Oh, tak.. saya tinggal sorang"..

Dan lif pun sampai tingkat 7.. Opis dia ditingkat 7, sama level dgn bilik solat.............Ok bai...

Dan pagini lepas balik lab.. Kat opis level saya, level 4, tengah ejalan sambil tengok fon, tiba2

"Hai"..... eh, nampak T lagi.... hahaha

Ok, tu ja nak cakap.. 2 hari berturut2 nampak T...

Haha...

No comments: